Co je třeba k založení e-shopu?

  • (neregistrovaný)

    3. 3. 2012 9:45

    Dobrý den,
    prosím o radu, jak bych měl postupovat při založení e-shopu. Co vše k tomu potřebuji? Chci si ho vybudovat tzv. na zelené louce. Nemám žádné zkušenosti, s PC umím pracovat uživatelsky, chci si je přivydělat, živostenský list mám na živn. úřadu, protože jsem pozastavil podnikání.
    děkuji¨
    L. Maršík

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 3. 2012 17:24

      bez přezdívky

      Dobrý den pane Maršík,

      prvním krokem je určitě obnova živnostenského listu.

      Než se rozhodnete podnikat na internetu, musíte si udělat vstupní analýzu, která by měla obsahovat:


           
      • Výběr komodity - co budete prodávat

      •    
      • Tvorba ceny - budete nakupovat od výrobce nebo přes prostředníky

      •    
      • Propagační a prodejní kanály - jaké možnosti propagace můžete využít

      •    
      • Zhodnocení konkurence - pokud je velká konkurence, budete muset vynaložit větší úsilí a tím i víc peněz

      •    
      • Zhodnotit rizika, které s provozováním e-shopu souvisejí - máte dostatečný kapitál? Znáte zákadní zákony, které e-shopy musí respektovat nebo víte, kde je naleznete?

      •    
      • Návrh e-shopu - levnější je si e-shop prve namalovat "tužkou", než několikrát měnit grafiku a platit grafické práce. Proto je vhodné vytvořit wireframy s rozložením stránky, navrhnout v nich strukturu kategorií a detailu produktů, nákupní cyklus atd. Následně to nechat otestovat dalším člověkem, jestli je e-shop dostatečně srozumitelný a zákazník je schopný jednoduše vybrat zboží a odeslat objednávku.

      •    
      • Volba e-shop platformy - Pronájem nebo koupě systému, případně využití opensource řešení

      •    
      • Volba účetního systému

      •    
      • Nákup vhodné domény a výběr hostingu

      •    
      • Implementace kódu - platební metody, propojení s účetnictvím, automatické exporty feedů do porovnávačů zboží atd.

      •    
      • Návštěvnost - SEO, zpětné odkazy, PPC kampaně, porovnavače zboží, sociální sítě

      Toto jsou základní kroky, které si musíte uvědomit, když chcete tvořit a provozovat e-shop.
      Vždy záleží na Vašich očekáváních a možnostech, které máte.
      Přeji úspěšný zbytek dne.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).