Brigáda, OSVČ, student, Úřad práce - placení daní, možnost práce a bri

• (neregistrovaný)

20. 3. 2012 14:04

Dobrý den,

chci se zeptat na několik informací a vy se v těchto věcech vyznáte, tak Vám píšu. Předem děkuju za odpovědi a rady.

Je mi 20 let a jsem student. Až do teď jsem pořád chodil do školy. Nyní mám po 1. semestru na VŠ. Ovšem ta VŠ mi nesedne a nechci na tto škole dál pokračovat, tzn. mám teď cca půl roku volno než půjdu na jinou. Ovšem to znamená, že nebudu student. Druhá věc je, že nemám stálou práci nebo nějaký jiný trvalý příjem. Proto by bylo nejlepší se zaregistrovat na Úřad práce do doby, než si něco najdu. Je to tak?

Řekněme tedy, že se na Úřad práce zaregistruju, takže nebudu sám platit Zdravotní a Sociální pojištění?

Ovšem nebaví mě jen tak nic půl roku nedělat, na to jsem až moc aktivní. Takže co kdybych si v této situaci chtěl najít brigádu formou dohody o provedení práce? Můžu pracovat na dohodu o provedení práce a zároveň být zaregistrovaný na Úřadu práce tak, aby za mě platili ty dvě pojištění? Pokud ne, budu si ty dvě pojištění platit sám? Jde vůbec jako nestudent pracovat formou dohody o provedení práce?

V podstatě stejné otázky mám na OSVČ. Můžu pracovat jako OSVČ, ovšem nabude mi to pravidelně vynášet tolik, abych si tím vydělal a ještě platil Zdrav. a Soc. pojištění. Respektive, kolik bych na tyhle dvě pojištění platil? A jsou obě povinná platit? Zdravotní tuším ano a co Sociální? Můžu kombinovat práci jako OSVČ a brigádama v odstavci výše? Případně s Úřadem práce? Jak to pak je s placením Zdrav. a Soc. pojištění?

Otázek mám až nad hlavu, každopádně se v tomhle ani trochu nevyznám a přiznám se, že mě to dost děsí. Studování těhle věcí mi akorát bere čas, který můžu věnovat práci na sobě nebo svým koníčkům, což mě děsí ještě víc. A je to i důvod, proč se ptám Vás.

Každopádně ještě mám další dotazy.