Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
2. 4. 2012 16:21
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na podmínky vedení účetnictví u střediska neziskové organizace.
Jsme církevní právnickou osobou a svou činnost máme rozprostřenou do cca 25 středisek v regionu. Působnost v rámci celého regionu způsobuje, že sběr každičkého sebemenšího dokladu do centra a následné zaúčtování by vyšlo dráž než za kolik daný účet je (jsou to opravdu drobné účty). To mě přivádí na myšlenku dát střediskům do vlastní kompetence jakousi minikasu, kam by si přispívali velmi malým obnosem (jsou to studenti - dobrovolníci a nepotřebují o svých příspěvcích žádné doklady) a z toho si kryli nějaké drobné výdaje, které by nemusely tak jít do účetnictví centra organizace. Zjednoduší se administrativa a posílí se kompetence nižších úrovní organizace.
Mou otázkou ale je, jestli bych se takto dostal do rozporu s nějakým zákonem? Jednou jsem stylem "jedna paní povídala" doslechl o nějakém limitu, tuším 20 000 Kč obratu, po jehož dosažení musí být v daném středisku striktně vedena každá koruna v účetnictví. Chtěl bych se zeptat, jestli takový nebo jakýkoliv podobný limit skutečně existuje.
Budu velmi vděčný za Vaše rady