Zamítnutá reklamace nakoupeného zboží

  • (neregistrovaný)

    4. 4. 2012 16:05

    dobrý den, zdravím Vás. Před měsícem (16.02.2012) jsem v eshopu firmy Limal zakoupil zesilovač, který se po měsíci provozování pokazil. Reklamačním oddělením mi byla reklamace zamítnuta

    viz zpráva zeshopu,....



    nárok na reklamaci je definován pouze v Občanském zákoníku, kterým se Váš nákup neřídí, jelikož jste vyplnil IČO a tudíž na reklamaci nemáte nárok, pokud to není uvedeno v kupní smlouvě. Kupní smlouvou je v případě nákupu přes internetu vytvoření objednávky a Vaše kliknutí na souhlas s obchodními podmínkami a v zápětí i uskutečněná platba a z naší strany zaslání zboží. Objednáním zboží od nás jste souhlasil s našimi obchodními podmínkami a s tím i, že se Váš nákup řídí Obchodním zákoníkem, který právo na reklamaci nedefinuje. Reklamaci proto zamítáme.

    dá se firma nějakým způsobem přimět k odpovědnosti, nepřipadá mi, že jsou v právu. Vše do firmy nakupuji na IČO  a nikdy jsem s reklamacemi ostatních věcí neměl problém.

    moc děkuji a s pozdravem,

    L.Kolský

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 4. 2012 16:48

      bez přezdívky

      Dobrý den,

      pokud jste uzavřel smlouvu, kde jste na základě Vámi uvedeného IČ souhlasil s podřízením smlouvy obchodnímu zákoníku a zboží jste si tak pořídil jako podnikatel, přičemž součástí smluvních podmínek nebylo ujednání záruky za jakost, skutečně se nemůžete domáhat odpovědnosti ze záruky (reklamace). Podle obchodního zákoníku, a to konkrétně podle ustanovení §422 a násl. tohoto předpisu, však máte možnost se dovolávat vůči internetovému obchodu jeho odpovědnosti za vady zakoupeného zboží. Krokem k přimění internetového obchodu k odpovědnosti by tak podle mého názoru mělo být oznámení prodávajícímu, že jím dodané zboží má vady, a z tohoto důvodu se dovoláváte jeho odpovědnosti za vady podle příslušných ustanovení obchodního zákoníku. Podle ustanovení § 436 obchodního zákoníku jsou nároky kupujícího z vad zboží ve Vašem případě následující. Kupující může požadovat dodání náhradního zboží, požadovat opravu zboží, požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit. Volbu mezi těmito nároky musí kupující oznámit prodávajícímu ve včas zaslaném oznámení vad nebo bez zbytečného odkladu po tomto oznámení, přičemž Vaše odmítnutá reklamace se dá posuzovat jako včasné podání zprávy prodávajícímu o vadách zboží ve smyslu ustanovení § 428 odst. 1 obchodního zákoníku.   

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).