Zaměstnanec může požádat do 15.2. následujícího roku o provedené ročního zúčtování daně za rok předcházející. Tj. do 15.2.2012 musíte požádat, pokud chcete nechat si provést (a můžete si nechat provést) roční zúčtování daně zaměstnavatelem a zaměstnavatel pak musí toto zúčtování provést (pokud jsou splněny další podmínky stanovené zákonem). Primárně se o to má starat zaměstnanec, neboť zaměstnavatel nemůže vědět, zda zaměstnanec nemá nějaké jiné příjmy a tím pádem žádat nemůže a musí si udělat sám daňové přiznání a někteří zaměstnanci si daňové přiznání dělají sami (např. aby zaměstnavatel nevěděl jakou mají hypotéku).
Takže pokud jste se o to sám nestaral, pak zaměstnavatel nemusí nic. To že to účetní v minulosti sám zasílal byla jenom jeho dobrá vůle a mohl mít s tím více problémů než užitku (např. to že to poslal někomu, kdo mu to bez přečtení podepsal a pak se zjistilo, že si měl podat sám daňové přiznání).
Pokud jste podepsal v roce 2011 prohlášení pak přiznání podávat nemusíte. Ovšem nic z daní vám nevrátí a to by případně mohli. Poslední termín podání daňového přiznání bez sankce je v pondělí.
To, že daně za zaměstnance řeší zaměstnavatel není pravda. Každý občan si musí své daně řešit sám, a české právo mu to ulehčilo v tom, že za některé to řeší zaměstnavatel. V zahraničí tato možnost dávána není.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
6. 4. 2012 15:44
Pracuji u jedné firmy, jiné příjmy nemám. Tato firma mi začátkem každého roku poslala k vyplnění a podepsání "Prohlášení poplatníka daně z příjmu fyz. osob ze závislé činnoti...", ale tak se nestalo letošního roku. V současné době jsem osmý měsíc v pracovní neschopnosti. Účetní této firmy na můj dotaz, proč mi ještě nezaslala tento tiskopis mi sdělila, že jsem ji o vyučtování daně nepožádala. Podotýkám, nikdy jsem ani já ani jiný zaměstnanec o to nežádal. Účetní mi dnes řekla, že mi pošle potvrzení o příjmech a že si prohlášení musím podat sama. Můžete mi sdělit, zda je toto podání povinnosti zaměstnavatele nebo zaměstnance? Děkuji.