Uplatnění reklamace zboží koupeného na IČO

  • (neregistrovaný)

    4. 5. 2012 14:03

    Dobrý den,
    setkal jsem se s problémem uplatnění reklamace u prodejce, zboží které bylo koupeného na firmu. V hlavičce dokladu byly fakturační údaje kupujícího název firmy a IČO.
    Byl jsem odkázán na autorizovaný servis s tím, že reklamaci mohu uplatnit pouze tam.
    Je tento postup korektní a opravdu musím řešit reklamaci pouze přes autorizovaný servis?
    Děkuji Mirek

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 5. 2012 16:55

      bez přezdívky

      Zákon c.40/1964 Sb.
      Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.

      Zdroj: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h2.aspx

      Partnerem spotřebitele je vždy ta prodejna, kde výrobek zakoupil. Jen tam může např. uplatnit požadavek na odstoupení od smlouvy. Reklamaci je možné uplatnit i v záručním servisu, pokud je na záručním listě uveden. Spotřebitel si tedy může vybrat, kde reklamaci uplatní podle toho, co je pro něj výhodnější.

      Zdroj: http://www.mesec.cz/clanky/triky-pri-reklamaci/

      Takze otazkou je, jestli byl onen autorizovany servis uveden v zarucnim liste?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).