Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Konec drahého tankování? Vláda zavádí stropy a zlevňuje naftu
Nová povinnost firem už běží: Registraci zaměstnanců usnadní jednoduchý dotazník
OSVČ v časové pasti: Některé musí podat přehled už do 8. dubna
ČSSZ upozorňuje: Navazující zaměstnání se nově hlásí jinak
Senioři řidiči a povinné lékařské prohlídky: Nová pravidla neplatí vždy
Říkali jim hadráři a věštili krach. Dnes patří k lídrům trhu s bytovým textilem
17. 8. 2012 9:41
Zdravím,
Před pár dny jsem si žaložil živnost a mám jako začátečník pár asi hloupých dotazů:
1) Při registraci živnosti jsem na úřadě říkal, že jsem student, tak to budu mít jako vedlejší činnost - tedy neplátce DPH, v případě malého výdělku sleva na sociálním atp. Nevím tedy jestli mě úřednice pochopila, protože dnes mi přišel od finančního úřadu dopis, ve kterém mi přidělili mé DIČ (CZ a mé rodné číslo). Dále se v dopise uvádělo:
> DIČ jste povinen uvádět ve všech případech, které se týkají daně, ke které jste pod tímto DIČ registrován, při styku se správcem daně a v případech stanovených zákonem (ust. §130 odst. 2 daňovézo řádu). Při všech platbách poukazovaných správci daně, použijete jako variabilní symbol kmenovou část DIČ.
> Veškeré změny údajů, které jste povinen uvádět při registraci, a to včetně záníku Vaší daňové povinnosti u některé z daní, jste povinen oznámit shora uvedenému správci daně do 15 dní ode dne, kdy nastaly popřípadě požádat o zrušení registrace, jsou-li pro to dány důvody (ust. §127 a ust §128 daňového řádu).
> Poučení:
> Proti tomuto rozhodnutí se může přijemnce rozhodnutí odvolat ve lhůtě 30 dnů ode dne jeho doručení. Odvolání se podává u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno. Podané odvolání nemá odkladný účinek (ust. §109 daňového řádu).
Tedy ptám se, jestli někde nenastala chyba, nebo jestli mám zajít na finanční úřad a nějak oznámit že nejsem plátce DPH?