Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více jak 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
17. 8. 2012 9:41
Zdravím,
Před pár dny jsem si žaložil živnost a mám jako začátečník pár asi hloupých dotazů:
1) Při registraci živnosti jsem na úřadě říkal, že jsem student, tak to budu mít jako vedlejší činnost - tedy neplátce DPH, v případě malého výdělku sleva na sociálním atp. Nevím tedy jestli mě úřednice pochopila, protože dnes mi přišel od finančního úřadu dopis, ve kterém mi přidělili mé DIČ (CZ a mé rodné číslo). Dále se v dopise uvádělo:
> DIČ jste povinen uvádět ve všech případech, které se týkají daně, ke které jste pod tímto DIČ registrován, při styku se správcem daně a v případech stanovených zákonem (ust. §130 odst. 2 daňovézo řádu). Při všech platbách poukazovaných správci daně, použijete jako variabilní symbol kmenovou část DIČ.
> Veškeré změny údajů, které jste povinen uvádět při registraci, a to včetně záníku Vaší daňové povinnosti u některé z daní, jste povinen oznámit shora uvedenému správci daně do 15 dní ode dne, kdy nastaly popřípadě požádat o zrušení registrace, jsou-li pro to dány důvody (ust. §127 a ust §128 daňového řádu).
> Poučení:
> Proti tomuto rozhodnutí se může přijemnce rozhodnutí odvolat ve lhůtě 30 dnů ode dne jeho doručení. Odvolání se podává u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno. Podané odvolání nemá odkladný účinek (ust. §109 daňového řádu).
Tedy ptám se, jestli někde nenastala chyba, nebo jestli mám zajít na finanční úřad a nějak oznámit že nejsem plátce DPH?