Výpověď §52 odst. c. - pro nadbytečnost

• (neregistrovaný)

15. 9. 2012 14:15

Dobrý den,
    minulý týden ve středu se bylo na poradě ředitelem ve 14,00 hodin řečeno, že budu propuštěn pro nadbytečnost - moje práce je prý pro firmu přepychem - a to k 30.9.2012.
    /O pozadí výpovědi se nebudu zmiňovat - bližší nastupující milenka ne zaměstnanec/. Nechci se soudit pro neoprávněnost výpověďi.
    Odpracoval jsem tedy směnu. Další den jsem byl u lékaře a mám neschopenku. 
    Ukončení pracovní neschopnosti předpokládám v pátek k 30.9.2012. Možná 28.9.2012.
    Ředitel chce abych svou práci předala jinému zaměstnanci. Podle mého je to nesmysl.....když budu propuštěna pro nadbytečnost.
    Když mi dá v pátek 28.9.2012 výpověď ze strany zaměstnavatele  a ve výpověďi bude uvedeno, že jsem propuštěna pro nadbytečnost § 52., odst. c., jedná se o překážku na straně zaměstnavatele  /§ 208 ZP/ a já nemusím dále chodit do uvedené práce po dobu výpovědní?
    Je zaměstnavatel povinen mi proplácet ušlou mzdu /průměrem/ pro překážku na straně zaměstnavatele. Mám nárok na odstupné i v tomto případě?
    Chápe se uvedený den 28.9. jako začátek práce? Kdy mám převzít výpověď ??? Až 1.10.2012???
    Kdy mám ukončit neschopenku??? Vím, že spekuluji, ale jak se do lesa volá...... a nemám sílu se ji do zaměstnání vrátit.... a k čemu???

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 18. 9. 2012 16:07

autorka

Dobrý den,

z Vašeho dotazu plyne, že výpověď prozatím doručena nebyla. Ta Vám může být doručena kdykoli, např. i mimo pracoviště (s výjimkou ochranné doby - pracovní neschopnost atd). Za doručenou se považuje i v případě, kdy zaměstnanec přijetí písemnosti odmítne.