Poškozené zboží

  • (neregistrovaný)

    1. 9. 2005 11:29

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jakým způsobem má majitel firmy nafakturovat zaměstnanci škodu, kterou způsobil. Zaměstnanec byl pojištěn a pojišťovna mu proplatila 14000 bez DPH. Musí mu majitel dát k úhradě cenu zboží bez daně, nebo s daní.
    Děkuji za odpovědi

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 9. 2005 18:10

      JFM (neregistrovaný)

      Re: Poškozené zboží
      Při stanovení ceny jako náhrady za způsobenou škodu se použije hodnota zboží v době vzniku škody. Pokud se jedná o zboží, pak skladová cena (pořizovací cena) v den vzniku škodní události. Po zaměstnanci můžete požadovat buď : 1). za nesplnění povinnosti k odvrácení škody náhradu vzniklé škody max. ve výši trojnásobku průměrného výdělku před vznikem škody, 2). pokud ke škodě došlo z nedbalosti, pak 4,5 násobek průměrného výdělku. 3). pokud způsobil škodu úmyslně (i pod vlivem alkoholu), pak může zaměstnavatel požadovat náhradu za celou vzniklou škodu. Totéž platí i pro zaměstnance, u kterého byl zjištěn schodek u svěřeného majetku na základě dohody o hmotné odpovědnosti.
      Náhrada škody nepodléhá zdanění DPH (nejedná se o zdanitelné plnění). Náhrada škody se zaúčtuje 335/648, škoda 549/xxx.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).