Státní příspěvky pro studenty.

• (neregistrovaný)

7. 9. 2005 13:26

Jsem student (21) VŠ , vydělávám si na různých brigádách. Prac. smlouvy za jedno obdobý >5 000kč čili Daň z Příjmu 20% které mi stát příští rok vrátí.

Mám sjednaný penzijní připojištění do 65 let roční vklad <12 000kč Mám nárok, jako student, na státní příspěvky Penzijního Připojištění? Jak mohu tento nárok uplatnit?

Bohužel jsem můj problém nikde v diskuzy nenašel a pokud někde je tak prosím alespoň odkaz.

Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 9. 2005 18:57

AnonymníJiřinaH. (neregistrovaný)

Re: Státní příspěvky pro studenty.
      >Jsem student (21) VŠ , vydělávám si na různých
      >brigádách. Prac. smlouvy za jedno obdobý >5 000kč čili Daň z
      >Příjmu 20% které mi stát příští rok vrátí.

Otázce nerozumím, upřesněte.
      >
      >Mám sjednaný penzijní připojištění do 65 let roční
      >vklad <12 000kč Mám nárok, jako student, na státní
      >příspěvky Penzijního Připojištění? Jak mohu tento nárok
      >uplatnit?
      U penzijního pojištění není vůbec rozhodující,že jste student.
      Tím, že jste pojištěn,máte uzavřenu smlouvu a hlavně platíte
      (spoříte) ve sjednaných termínech, vzniká Vám nárok na státní příspěvek. Tento se připisuje najednou a to jednou ročně,prohlédněte si výpis z účtu.
      Myslíte-li na odpočet (max.12.000,- z daně),musáte spořit 18ooo ročně, aby mohla být tato částka uplatněna. Pokud máte více příjmů za rok, můžete si je po skončení roku zahrnout do přiznání k dani ( ovšem jen ty ,které byly daněny zálohovou daní,nikoli srážkovou) a uplatnit si všechny odpočty , vč. penzijního spoření. Nebo můžete požádat svého posledního
      zaměstnavatele o roční zúčtování daně a vše mu doložit.

Bohužel jsem můj problém nikde v diskuzy nenašel a
      >pokud někde je tak prosím alespoň odkaz.
      >
      >Děkuji

• 8. 9. 2005 14:07

J.Vodička (neregistrovaný)

>>Jsem student (21) VŠ , vydělávám si na různých