Lékařská prohlídka - NEDAŇOVÝ NÁKLAD

• (neregistrovaný)

12. 9. 2005 20:13

Dočetla jsem se, že pokud nemá firma s praktickým lékařem uzavřenou smlouvu nebo dohodu na pravidelné prohlídky zaměstnanců, pak v opačném případě, kdy zaměstnanci si určí, že každy si zajde ke svému lékaři a zaměstnavateli donesou potvrzenou lékařskou prohlídku, tento doklad, který jim proplatí zaměstnavatel si nemůže dát jako daňově uznatelný.
    Důvod je následující: nedaňový náklad, protože, lékař si danou prohlídku kterou provedl, nechá zaplatit od pojišťovny a současně od pacienta. Pacient donese do práce doklad o zaplacení lékařské prohlídky tj. 200,-Kč a zaměstnavatel to má jako nedaňový náklad. Daňový pouze v tom případě ( proto se to řeší smlouvou a všichni chodí k jednomu lékaři ), že zaměstnavatel má garanci, že lékař nanárokoval proplatit prohlídku i od pojišťovny!!!
    Pochopila jsem výklad v účetních novinách správně???
    My jako firma nebudeme jednotlivé lékaře obvolát a ptát se jich, jestli si danou službu nechali proplatit od pojišťovny!!!! Prostě to budeme řešit tak, že proplacení lékařské prohlídky dáme jako nedaňový náklad na 588 - Mimořádné náklady. Oni to v novinách formulovali pěkně v §, ale jak to funguje běžně v praxi neuvedli!
    Děkuji za názor a radu.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 9. 2005 20:37

Lukas (neregistrovaný)

Re: Lékařská prohlídka - NEDAŇOVÝ NÁKLAD
      No v prvni rade mate mit sveho smluvniho lekare, pokud ho nemate, hrozi Vam pokuta az 2 miliony. Nejake danove a nedanove bych opravdu neresil.

Ted mi prave skoncila kontrola na BOZP a preventivni prohlidky. Proto mam info z rvni ruky.

• 12. 9. 2005 22:50

Anonymní (neregistrovaný)

Problém je v tom, že v Praze moc doktorů nechce být smluvní. Zatím jsem nikoho nenašel. Když nikoho neseženu, tak nesmím nikoho zaměstnat? A co na to řekne úřad práce, až napíšu:bohužel nemohu zaměstnat, nemohu sehnat smluvního lékaře. Mohu požádat BOZP, aby mi někoho doporučil?