Re: Povinné používání datovek u FO občan
>>Prosím znalce problematiky datových schránek o radu
>>ohledně POVINNÉHO zasílání písemností do datovky,
>>je-li
>>zřízena.
>>Domnívám se, že úřady mají povinnost doručovat
>>přednostně do datové schránky, je-li zřízena. Neboli:
>>pokud
>>dotyčnému občanovi bude např. soud nebo jiný úřad
>>posílat nějakou písemnost, měl by úředník nejdříve
>>zjistit,
>>zda adresát není majitelem datové schránky - a pokud
>>ano, měl by písemnost poslat do datovky.
>>
>>Domnívám se správně, že úředníci musejí ověřovat, zda
>>adresát má datovku? A že tedy případné zaslání
>>dokumentu písemně na (starou) poštovní adresu nebude
>>účinné?
>>Myslím, že to tak je, ale nemohu to najít v
>>paragrafech. Prosím, napovíte někdo? Děkuji předem.
>orgány veřejné moci musí do datovky, ale pokud pošlou
>papírově a občan vyzvedne, je doručeno. jen pokud
>nevyzvedne nelze považovat za doručené
300/2008 Sb. § 17
Jen OT. Bohužel někteří pracovníci dodnes mají problémy při komunikaci DS. Naposledy se mi to stalo při komunikaci s OSSZ, kdy mi pracovnice, která vedla evidenci OSVČ sdělila, že rychleji budu mít od nich potvrzení, když si pro něj přijdu osobně, protože jediná osoba, která může podepisovat zprávy zasílané DS, má dovolenou a cca dva týdny nebude přítomna.
http://www.ochrance.cz/aktualne/tiskove-zpravy-2015/ochrankyne-upozornuje-na-povinnost-dorucovat-do-datove-schranky/
Když jsem si sama na konci roku 2012 zřizovala DS a plánovala být pár měsíců mimo pevninu, tak jsem raději na / pro mně důležité / úřady poslala oznámení o zřízení DS.
Re: Povinné používání datovek u FO občan
>>>Prosím znalce problematiky datových schránek o radu
>>>ohledně POVINNÉHO zasílání písemností do datovky,
>>>je-li
>>>zřízena.
>
>>>Domnívám se, že úřady mají povinnost doručovat
>>>přednostně do datové schránky, je-li zřízena. Neboli:
>>>pokud
>>>dotyčnému občanovi bude např. soud nebo jiný úřad
>>>posílat nějakou písemnost, měl by úředník nejdříve
>>>zjistit,
>>>zda adresát není majitelem datové schránky - a pokud
>>>ano, měl by písemnost poslat do datovky.
>>>
>>>Domnívám se správně, že úředníci musejí ověřovat, zda
>>>adresát má datovku? A že tedy případné zaslání
>>>dokumentu písemně na (starou) poštovní adresu nebude
>>>účinné?
>>>Myslím, že to tak je, ale nemohu to najít v
>>>paragrafech. Prosím, napovíte někdo? Děkuji předem.
>Hlavně, že občan, pokud má datovku a podá daňové přiznání papírově, dostane pokutu 2.000,- Kč. Já mám zřízenou datovku, ale FÚ mi pořád posílá různá vyrozumění papírově. Mám je také pokutovat? :-)
>>orgány veřejné moci musí do datovky, ale pokud pošlou
>>papírově a občan vyzvedne, je doručeno. jen pokud
>>nevyzvedne nelze považovat za doručené
>
>300/2008 Sb. § 17
>
>Jen OT. Bohužel někteří pracovníci dodnes mají
>problémy při komunikaci DS. Naposledy se mi to stalo při
>komunikaci s OSSZ, kdy mi pracovnice, která vedla evidenci
>OSVČ sdělila, že rychleji budu mít od nich potvrzení,
>když si pro něj přijdu osobně, protože jediná osoba,
>která může podepisovat zprávy zasílané DS, má dovolenou
>a cca dva týdny nebude přítomna.
>>
>http://www.ochrance.cz/aktualne/tiskove-zpravy-2015/ochrankyne-upozornuje-na-povinnost-dorucovat-do-datove-schranky/
>
>Když jsem si sama na konci roku 2012 zřizovala DS a
>plánovala být pár měsíců mimo pevninu, tak jsem raději
>na / pro mně důležité / úřady poslala oznámení o
>zřízení DS.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
11. 7. 2016 9:34
Prosím znalce problematiky datových schránek o radu ohledně POVINNÉHO zasílání písemností do datovky, je-li zřízena.
Situace:
Občan nepodnikatel si dobrovolně zřídil datovou schránku. Důvodem je, že často cestuje a nyní ještě mění trvalé bydliště - chtěl by tedy, aby mu mohly být všechny důležité písemnosti od úřadů zasílány do datové schránky, z níž si je bude moci vyzvednout z kteréhokoliv místa na zemi, kde je k dispozici internet. Aby se zkrátka nestalo, že mu důležitá písemnost přijde na nějakou adresu, kde se nezdržuje.
Domnívám se, že úřady mají povinnost doručovat přednostně do datové schránky, je-li zřízena. Neboli: pokud dotyčnému občanovi bude např. soud nebo jiný úřad posílat nějakou písemnost, měl by úředník nejdříve zjistit, zda adresát není majitelem datové schránky - a pokud ano, měl by písemnost poslat do datovky.
Domnívám se správně, že úředníci musejí ověřovat, zda adresát má datovku? A že tedy případné zaslání dokumentu písemně na (starou) poštovní adresu nebude účinné? Myslím, že to tak je, ale nemohu to najít v paragrafech. Prosím, napovíte někdo? Děkuji předem.