Re: KH výzva - mail vs. dat.schránka
Vážený pane Pavle, já ho v žádném případě používat pro KH nechci a sebeméně jsem netušila, když jsme s.r.o. a do KH uvádíme datovou schránku, že to, že v roce 2009 jsem si nechala udělat pro finančák plnou moc, aby se tam se mnou bavili, neboť bez této plné moci jsem na cokoliv dostávala odpověď :AŤ SE DOSTAVÍ PAN JEDNATEL, že údaje z této plné moci budou mít nadvládu nad údaji uvedenými v KH. Protože jsem soudná, tak mě ani ve snu nenapadlo do KH mail uvádět. Byla jsem touto situací poměrně překvapená, přestože jako účetní působím více než 20 let. NIKDE jsem nevyčetla, že finančák bude hledat jakoukoliv plnou moc, kde najde jakýkoliv mail (zaplaťpanbu, že kdyby nezavolala, tak by to aspoň býval byl můj) A NA TEN E-MAIL výzvu pošle. Chtěla jsem varovat ostatní účetní, které jsou v podobné situaci, aby si své případné plné moci zkontrolovaly, aby se nedivily výzvám v mailu. Ale je pravda, že občas, co se týká finančáku, a formulace zákonů, mám zpomalené myšlení :-)
Já si tedy myslím, že správce daně nepostupoval správně, viz pokyny pro vyplnění KH:
Kontaktní informace pro účely kontrolního hlášení (vyplnění alespoň jedné varianty je jednou z povinných položek kontrolního hlášení):
o ID datové schránky: pokud má subjekt nebo jeho zástupce zpřístupněnu datovou schránku, v opačném případě vyplní:
o Položku E-mail: Jedná se o e-mailovou adresu, kterou plátce nebo jeho zástupce uvede v souladu s § 101g odst. 4 písm. b) a je výslovně určena pro účely doručování písemností vydaných správcem daně souvisejících s kontrolním hlášením (zejména případných výzev doručovaných podle § 101g odst. 4 a 5).3
Pozn.: Pro účely kontrolního hlášení bude správcem daně využit vždy jeden z dotčených kontaktů - s tím, že pokud má subjekt nebo jeho zástupce zpřístupněnu datovou schránku dle příslušného předpisu – tato má pro příslušný kontakt přednost před e-mailem (bez ohledu na to, zda je e-mail uveden)