Re: návštěva lékaře
>>>Prosím o radu.
>>>
>>>Jsem mzdová účetní a zaměstnanec mě donesl 3x
>>>propustku /za sebou 3 dny navazující/ za celodenní
>>>ošetření
>>>na zubní klinice. Poté čerpal ŘD.
>>>
>>>Dle ZP víme, že zaměstnanec má nárok na dobu nezbytně
>>>nutnou.
>>>Platí to i na 3 po sobě navazující dny? Na každý den
>>>je 1 propusta s datem, zubní kliniky.
>>>
>>>Děkuji
>> Obcházení PN .
>
>každý má vlastní zkušenost se zubařem, nikdy u něj
>nejste celý den. Dělám to tak, že zaměstnancům beru jednu
>propustku na max půl den(pokud nejsou u doktora hodně
>daleko), druhou polovinu pracovní doby si píší
A podle čeho jste si jistá, že to nikdy nezabere celý den? Např. u nás často, a to mám zubní ordinaci v místě zaměstnání. A i když sestra ví, že přijdu na řadu až za několik hodin, tak nemůžu odejít a vrátit se později. Když jsem objednaná na později, tak mám problém stihnout vlak večer domů. Ale k původnímu dotazu - když jsou to 3 dny za sebou na klinice, tak to určitě není běžné ošetření a také bych to viděla na PN, nebo si vybrat dovolenou (když zaměstnanec řeší, že by nedostal náhradu mzdy).
>dovolenou
Znáte to pokud zaměstnanec je vychytralý a zubař to neřeší tak je pro zaměstnance výhodnější návštěva lékaře, která je placená průměrem.
Určitě to neobchází zubař ale zaměstnanec, kterému by se první tři dny při PN neplatilo nic a takto doufá, že se mu 3 dny zaplatí průměrem
Nemůže to být v pořádku, propustka je na dobu nezbytnou na ošetření, což určitě nemůže být 3 dny a každý den celých 8 hodin. To by zcela jistě musel být hospitalizován. Na propustce určitě není od lékaře potvrzeno, že doba ošetření trvala 8 hodin. Zaměstnanec je povinen překážku v práci věrohodně prokázat, tak ať se snaží. Celodenní propustka s jedním razítkem od zubaře a nic víc, dle mne, není jasné prokázání, že ošetření takto dlouhou dobu trvalo a nebylo možno provést mimo pracovní dobu.
Tazatelka přímo uvedla "za celodenní ošetření na zubní klinice"