RD - vypoved pro nadbytecnost

  • (neregistrovaný)

    4. 2. 2017 19:54

    Dobry vecer, kamaradka je na RD a dostala dopisem od zamestnavatele vypoved - 52 c pro nadbytecnost. Vzhledem k tomu,ze je v ochranne lhute, myslim si,ze ani pro nadbytecnost nema pravo ji zamsestnavatel vyhodit., uvedli 2m vypoved i 3 m odstupne.. jak mame spravne postupovat k odvolani vypovedi? A melo by to pripadne vliv, kdybysouhlasila a chtela jit pak hned na 2. Materskou?
    Dekuji za reakce. Hezky vikend

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 4. 2. 2017 20:36

      xJ (neregistrovaný)

      Re: RD - vypoved pro nadbytecnost
      Je opravdu na rodičovské dovolené? Nejedná se o neplacené volno po třetích narozeninách dítěte?
      Pokud je to tak, jak píšete, musí zaměstnavateli bez zbytečného odkladu napsat, že trvá na tom, aby jí zaměstnavatel dále zaměstnával a popsat, jaký § zákoníku práce zaměstnavatel porušil. Pokud zaměstnavatel bude trvat na výpovědi, musí se obrátit na soud.
      Pokud jí PP skončí, tak by to vliv na peněžitou pomoc v mateřství vliv pravděpodobně mělo. Záleží na tom, kdy by PP skončil a za jak dlouho by nárok na PPM vznikl.

      Zákoník práce § 53
      odst.1) Zakazuje se dát zaměstnanci výpověď v ochranné době, to je
      d) v době, kdy je zaměstnankyně těhotná nebo kdy zaměstnankyně čerpá mateřskou dovolenou nebo kdy zaměstnankyně nebo zaměstnanec čerpají rodičovskou dovolenou

      § 69
      odst.1) Dal-li zaměstnavatel zaměstnanci neplatnou výpověď a oznámil-li zaměstnanec zaměstnavateli bez zbytečného odkladu písemně, že trvá na tom, aby ho dále zaměstnával, jeho pracovní poměr trvá i nadále.
      odst.3) Rozvázal-li zaměstnavatel pracovní poměr neplatně, avšak zaměstnanec neoznámí, že trvá na tom, aby ho zaměstnavatel dále zaměstnával, platí, pokud se se zaměstnavatelem nedohodne písemně na jiném dnu skončení, že jeho pracovní poměr skončil dohodou,
      a) byla-li dána neplatná výpověď, uplynutím výpovědní doby

      § 72
      Neplatnost rozvázání pracovního poměru výpovědí, okamžitým zrušením, zrušením ve zkušební době nebo dohodou může jak zaměstnavatel, tak i zaměstnanec uplatnit u soudu nejpozději ve lhůtě 2 měsíců ode dne, kdy měl pracovní poměr skončit tímto rozvázáním.

    • 4. 2. 2017 21:19

      Michaela88 (neregistrovaný)

      Re: RD - vypoved pro nadbytecnost
      Ano, 10000% je na RD.. dopis ji prisel k rodicum,takze si ho precetla teprve dnes.. jeste k tomu v tydnu volala "sve" ucetni, ze prosi o RZD - ucetni ji pry sama vyhotovi DP a kamaradka si ma zajit s tim na FU - no nevim, jestli v tom nechtej delat neco nekaleho, nebo proc ji neudela RZD.. v programu je to za 30 vterin... nez vypisovat Dp...

    • 4. 2. 2017 21:58

      Kara

      Re: RD - vypoved pro nadbytecnost
      Ona je na RD teprve od roku 2016, čili loni jí skončila MD? ( Ptám se jen proto, že chce RZD, čili měla nějaké příjmy a daň, např čerpanou dovolenou). A skutečně jde o nadbytečnost? Nejde třeba o rušení zaměstnavatele?

    • 4. 2. 2017 22:38

      Michaela88 (neregistrovaný)

      Re: RD - vypoved pro nadbytecnost
      Ano, cetla jsem dopis,jak jsem napsala na zacatku, v dopise vypsali i paragraf ze zakoniku... ano, na RD nastupivala v 2016, i vlastne na PPM v 1/2016 rodila.. taky me napadlo ruseni zamestnavatele.. ale je to blbost.,

    • 4. 2. 2017 22:47

      VH

      Re: RD - vypoved pro nadbytecnost
      >>>>ochranné
      >>>>době, to je
      >>>>d) v době, kdy je zaměstnankyně těhotná nebo kdy
      >>>>zaměstnankyně čerpá mateřskou dovolenou nebo kdy
      >>>>zaměstnankyně nebo zaměstnanec čerpají rodičovskou
      >>>>dovolenou
      >>>>

      >>>>
      >>>Ano, 10000% je na RD.. dopis ji prisel k
      >>>rodicum,takze
      >>>si ho precetla teprve dnes.. jeste k tomu v tydnu
      >>>volala "sve" ucetni, ze prosi o RZD - ucetni ji pry
      >>>sama
      >>>vyhotovi DP a kamaradka si ma zajit s tim na FU - no
      >>>nevim, jestli v tom nechtej delat neco nekaleho, nebo
      >>>proc ji neudela RZD.. v programu je to za 30
      >>>vterin...
      >>>nez vypisovat Dp...
      >>
      >>Ona je na RD teprve od roku 2016, čili loni jí
      >>skončila MD? ( Ptám se jen proto, že chce RZD, čili
      >>měla
      >>nějaké příjmy a daň, např čerpanou dovolenou). A
      >>skutečně
      >>jde o nadbytečnost? Nejde třeba o rušení
      >>zaměstnavatele?
      >
      >Ano, cetla jsem dopis,jak jsem napsala na zacatku, v
      >dopise vypsali i paragraf ze zakoniku... ano, na RD
      >nastupivala v 2016, i vlastne na PPM v 1/2016 rodila..
      >taky me napadlo ruseni zamestnavatele.. ale je to
      >blbost.,
      Není podstatný odkaz na zákonné ustanovení, na základě kterého je výpověď dávána, ale to, co bylo skutečným výpovědním důvodem. Pokud by se rušil celý zaměstnavatel, následně by došlo k jeho zániku. To jste měla na mysli?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).