Hezký den, potřeboval bych prodiskutovat následující: - je přijato zboží z jiného členského státu EU (vykázáno v intrastatu) a následně je odesíláno zpět z důvodu reklamace a nové zboží jako náhrada je přijato od stejného dodavatele. Jako firma jsme nepřekročili limit 4 mil. Kč a výkazy pro odeslání nezpracováváme.
Narazil jsem na dva názory:
1. Odeslání reklamovaného zboží se vykazuje pod kódem 2 jako odeslání zboží a započítává se do limitu 4 mil. Kč, tzn. pokud jsem reklamoval zboží s touto hodnotou, zboží odeslal dodavateli zpět do EU a překročil limit 4 mil. Kč, tak musím začít zpracovávát výkazy pro odeslání (i když se prodejem do EU vůbec jako firma nezabývám). Přijetí náhradního zboží z EU se vykáže jako přijetí s kódem 2.
2. Odeslání reklamované zboží s tím, že mi dodavatel pošle náhradní zboží, se chápe jako OPRAVA VÝMĚNNÝM způsobem, která se celá v intrastatu nevykazuje.
12. 10. 2005 8:37
Hezký den, potřeboval bych prodiskutovat následující:
- je přijato zboží z jiného členského státu EU (vykázáno v intrastatu) a následně je odesíláno zpět z důvodu reklamace a nové zboží jako náhrada je přijato od stejného dodavatele. Jako firma jsme nepřekročili limit 4 mil. Kč a výkazy pro odeslání nezpracováváme.
Narazil jsem na dva názory:
1. Odeslání reklamovaného zboží se vykazuje pod kódem 2 jako odeslání zboží a započítává se do limitu 4 mil. Kč, tzn. pokud jsem reklamoval zboží s touto hodnotou, zboží odeslal dodavateli zpět do EU a překročil limit 4 mil. Kč, tak musím začít zpracovávát výkazy pro odeslání (i když se prodejem do EU vůbec jako firma nezabývám). Přijetí náhradního zboží z EU se vykáže jako přijetí s kódem 2.
2. Odeslání reklamované zboží s tím, že mi dodavatel pošle náhradní zboží, se chápe jako OPRAVA VÝMĚNNÝM způsobem, která se celá v intrastatu nevykazuje.
Děkuji.