Re: Nedobytná pohledávka
MOc děkuji, jste zlatá!!! Mám tu ale ještě jednu pohledávku, která by byla promlčená letos, tak na ni udělám opravnou položku, ale prosím poradíte mi jak??? Alespoň trošku laicky účtování a zbytek si pročtu pořádně, ale jen jestli mě nakopnete s tím zaúčtováním... Děkuji moc!
Prosím prosím a poslední dotaz: rozumím tomu dobře, že jsem měla udělat v lednu 2016 558/391 a v únoru (splatná byla 5.2.2016) udělat 391/558 a následně 546/311? Opravdu si moc vážím Vaší pomoci - zkouším si to nastudovat a jestli jsem to tedy správně pochopila...
Nejde o spojenou osobu, bylo o ní účtováno do výnosů a její rozvahová hodnota je 50 tisíc bez DPH (ono totiž byla výše 4 miliony - uf a on zaplatil o 50 tisíc méně). Byla vystavena v roce 2017 (splatnost až v roce 2012), takže byla tehdy ve výši 19% DPH. Takže 50 tisíc plus 19% DPH. Paní Alli, jak to, že to tak dobře umíte? Já pořád studuji zákony a když si myslím, že něco už konečně vím, tak mě zase něco překvapí...
Takže nejprve si nechte předložit smlouvu o dílo, tam se podívejte na řešení pozastávek (zda je odložena splatnost z důvodu reklamační lhůty a záruky za vady), zda jsou, v jaké částce a jak se musí o ně požádat, také zda nejsou dodatky, které řeší nedodělky, nedostatky a vady díla. Zda nebyl vystaven ODD a případně, jak byla řešena platba - zápočet atd.
V případě pozastávky také, zda o ni bylo řádně dle smlouvy požádáno.
No ODD nebyl vystaven a bylo to takto - reklamoval nějakou vadu díla. Tato vada byla opravena, ale on i přesto nedoplatil celou částku (prvotně měl doplatit 100 tisíc, ale doplatil už jen 50) - prostě to nezaplatí a můžeme dělat co chceme... Ještě se zeptám majitele zítra, jaký udal důvod. Ale splatnost posunuta nebyla - vada byla odstraněna už v době do toho data 2012...
>>>>>>>>>>To je snad překlep, byla vystavena 2017 se splatností
>>>>>>>>>>roku 2012?
>>>>>>>>>Ne, také mě to úplně překvapilo, ale dívala jsem se
>>>>>>>>>do