Re: Klasika prase chlap :-)
Ono je to docela jednoduché. Někteří podnikatelé (jistě si to dovedete představit u řemeslníků) holt dělají byznys a na doklady nemají čas. Ty se holt hází do krabice (pokud vůbec existují) a pak přijde na řadu účetní. Pro spoustu účetních jsou právě tyhle rekonstrukce jádrem byznysu - orientují se právě na tyhle subjekty a mají v tom docela dobré know-how. Pokud bych byl na místě takového podnikatele, pohlídal bych si první reakci účetního, kterému takovou práci zadávám. Když jen mrkne okem, jdu od toho, protože vím, že to není jeho šálek čaje. Uklízečka, která chce, abych si vysypal koš, není obchodní parnter pro mne. I když nejsem účetní (ó díky, osude, že jsi mne osvítil), spráskal jsem před lety xx rekonstrukcí (jednoduchých, přiznávám - na víc jsem nikdy neměl) pro své známé (pro anonyma: prasata chlapy i prasata ženské), které s tím "účetní profesionál" vyhodil - prostě to byl šlechtic, který se v té hromadě papírů hrabat nebude.
To jen tak obecně, bez vztahu k původnímu dotazu.
Je to zajímavý názor. Bohužel jsem se ještě nenaučila říkat klientům:"Pane, vy budete mít dražší účetnictví, protože jste prase.":-))) Samozřejmě nějakým zdvořilým opisem, ale budu o tom uvažovat a ještě mu dám šanci :-)) J.F.
>>>>>>Měla jsem radost z nového klienta, ale po prohrabání
>>>>>>jeho dokladů už radost nemám: nepořádek a hlavně - k
>>>>>>nákladům ve stotisících za čtvrtletí má jednu
>>>>>>fakturku
>>>>>>v
>>>>>>desítkách tisíc. Co byste dělali na mém místě - jít
>>>>>>do
>>>>>>toho, nebo ne?
>>>>>
>>>>>Po zkušenostech už ne. Ze začátku jsem myslela, že si
>>>>>je vychovám, někoho nelze.
>>>>Ne!!! jistě má šikovnou manželku ať se naučí ona.
>>>>Takové účetnictví má zůstat v rodině. Peníze nejsou
>>>>všechno.
>>>Ono je to docela jednoduché. Někteří podnikatelé
>>>(jistě si to dovedete představit u řemeslníků) holt
>>>dělají
>>>byznys a na doklady nemají čas. Ty se holt hází do
>>>krabice (pokud vůbec existují) a pak přijde na řadu