Podléhá to reverse charge nebo ne?

  • (neregistrovaný)

    21. 10. 2005 14:17

    Dobrý den, řeším takovýto problém, pořídíme zboží z EU, takže daň na výstupu jsme povinni odvést my a zároveň si ji nárokujeme. Ale máme s nějakým materiálem další vícepráce, např. ho nějak upravujeme, aby se dal použít, a tyto vícepráce fakturujeme dodavateli do EU, podléhá tato služba reverse charge, nebo musíme odvést DPH v tuzemsko, jak ale probíhá potom fakturace, s DPH a co v EU s tím dělají, musí pak požádat v Praze o navrácení DPH?

    Díky moc

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 10. 2005 15:11

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Podléhá to reverse charge nebo ne?
      Pokud pro vašeho dodavatele provádíte práce na movité věci v ČR a tato věc nebude vyvezena z ČR, pak jde o zd. plnění v ČR a vy musíte odvést DPH zde. Vystavíte FA s českou DPH a váš dodavatel z EU si dá celou částku do nákladů. Nemá nárok na odpočet, jedině, že by měl provozovnu v ČR.

    • 21. 10. 2005 15:14

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Podléhá to reverse charge nebo ne?
      On již tedy s DPH nic nedělá, a může ji někdy dostat zpět, tzn, podat žádost o vrácení daně?

    • 21. 10. 2005 19:14

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Podléhá to reverse charge nebo ne?
      Nemůže. DPH musí být odvedena v ČR, jelikož místo zd. plnění je v ČR. Pokud by jste vystavili FA s DPH a opravená věc byla vyvezena z ČR , pak by FA byla vystavena chybně, šlo by o reverse charge, jelikož místo zd. plnění by se přesunulo do jiného smluvního státu EU. V takovém případě by bylo možno požádat na FÚ Praha 1 o vrácení DPH odvedené v ČR.

    • 21. 10. 2005 22:55

      Aňa (neregistrovaný)

      Re: Podléhá to reverse charge nebo ne?
      ***
      Mám na tuto věc jiný názor, protože jak píšete o práci na movité věci, to by bylo v případě, že tato by patřila zákazníkovi z EU a Vy byste v ČR tuto opravili, ale věc se má jinak.
      Vy jste pořídili zboží z EU a museli jej opravit, to znamená, že jej jakoby reklamujete, ale než jej odvážet do EU a zpět (oprava by byla na jejich náklady), tak se dohodnete, že to opravíte v ČR.
      Jedná se o vícepráce - vícenáklady k pořízenému zboží z EU.
      Varianta:
      1) EU Vám pošle na Vámi sdělenou částku vícenákladů dobropis-mínusem- bez daně=Vy do daň.přiznání také mínusem + -(je to Vaše pohledávka)
      2) Vy pošlete do EU fakturu na vícenáklady bez daně, vystavíte jako dobropis=pohledávka (do daň.přiznání mínusem na vstupu + výstupu)
      V obou případech by mělo být uvedeno na této faktuře-DD, k jakému plnění se toto vztahuje§46 - bude se jednat o snížení částky za pořízení zboží z EU (t.j. mínusem ř. 220,320)

      Prosím o Váš názor, já to takhle řeším a myslím, že to tak má být....

    • 22. 10. 2005 7:01

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Podléhá to reverse charge nebo ne?
      Já se domnívám, že jde o přeúčtování částky za záruční opravu a jelikož já si opravu zajistím a uhradím, pouze požaduji úhradu těchto nákladů po povinném k této záruční opravě. Nevím, jak bych zaúčtovala dobropis. Jedině ve prospěch nákladů. Pokud by (jak je uvedeno v bodu 2) mělo jednat o opravu ceny za pořízení zboží, pak by dodavatel musel uvést tuto částku do souhrnného hlášení. Upravovat pořizovací cenu již, dle mého, rovněž nelze. Nedošlo přece k jejímu snížení, pouze byla odstraněna závada v rámci záruky a náklady na tuto opravu jdou k tíži dodavatele zařízení. Jiná situace by asi nastala, kdyby se zjistily vady, které by nebránily využití zařízení, ale byla by požadována slevy z ceny. Pak bych očekávala dobropis. Je to můj názor, ale já bych v takovém případě postupovala takto. Jak by se postupovalo, kdyby dodavatel přijel odstranit závadu sám?

    • 22. 10. 2005 9:49

      Aňa (neregistrovaný)

      Re: Podléhá to reverse charge nebo ne?
      ***Já mám zkušenosti takové, že dodáme zboží do EU, na místě u dodavatele se zjistí nějaká závada, kterou si odběratel sám opraví a pošle nám fakturu(Belastung-zatížení,srážka) na tyto vícenáklady k dodanému zboží (přímo tam uvádí vícenáklady), uvede i číslo fakturky, ke které se to vztahuje do DPH uvede někdo 0%, někdo +16%, -16%=0%.
      Já ponížím jak DP, tak souhrnné hlášení.
      Ale nefakturuje nám vč. DPH, to opravdu ne.

      Pokud by dodavatel z EU přijel odstranit závadu, nic by nefakturoval.Přijel by to opravit na svoje náklady, ale pokud jste to opravovali Vy, pošlete mu je k jeho tíži, proto se v tomto případě sníží hodnota zboží.
      Váš názor je, že se hodnota zboží už dodatečně nemůže měnit, upravovat, ale podle §36 hodnotu zboží mohou ovlivnit i další náklady, např. kdyby jste dodatečně dostali fakturu za nakládku zboží od stejného dodavatele - musela by se přiřadit k hodnotě zboží.

      Možná se opravdu bavíme každý o něčem jiném.
      Tyto vícenáklady už řešíme delší dobu a hned na počátku jsem to zjišťovala na MF, protože jsem sama nevěděla, jak se s tímto vypořádat.

      Je pravda, že je tady v tom mnoho nejasností, ale já dost vyčtu naštěstí z faktur a máme již stálé zákazníky, a u všech to takhle funguje.
      Mějte se, snad se ještě někdo přidá se svými poznatky, aby se nám vyjasnilo...

    • 23. 10. 2005 8:05

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Podléhá to reverse charge nebo ne?
      Asi tomu skutečně nerozumím a neznám ani dodací podmínky, které by měly být směrodatné pro další postup. Pokud by se postupovalo tak, jak popisujete vy, pak by muselo jít ze strany dodavatele o poskytnutí slevy a DPH by se odvíjelo také od toho, zda dodavatel z EU tuto slevu uvede nebo ne v SH. Celkem je mi jasné, že další náklady související s pořízením zboží patří do ceny zboží. Ale pokud já koupím za 100 a provedu vícepráce za 50, pak hodnota zboží je 150. Pokud k tomu obdržím dobropis, pak hodnota zboží (zhodnoceného) je opět 100. Rovněž nechápu, proč další práce (aktivace) zboží má hradit dodavatel. Pokud by ale dodavatel měl dodat zboží v předepsané úpravě, požadovaná úprava provedena nebyla a byla provedena až odběratelem, přestože byla zahrnuta v kupní ceně, pak já si upravím a dodavatel mi poskytne slevu z ceny a opět bude postup dle smluvních podmínek a z těch by mělo vyplývat, zda uvede v SH nebo ne. Pokud ale půjde o záruční opravu za 50, pak nejde o zvýšení hodnoty zboží. Takto jsem vzniklou situaci pochopila já. Pokud budu chtít uhradit náklady za opravy po dodavateli, pak jde o práci na movité věci pro osobu registrovanou v jiném čl. státě (je jedno, kdo věc vlastní), fakturuji do EU a věc nebyla přepravena z ČR, tedy zdaním DPH v ČR. Praktické zkušenosti s takovým případem nemám. Z mé strany jde pouze o teorii.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).