Re: Odpovězte mi prosím:)))
Mám gympl, Bc. sice ekonomii, ale ne účetnictví. Práce mi fakt připadá fakt dost složitá a odpovědná. Na chlapa mi to opravdu připadá málo:)) Dík za podporu.
Milý kolego, pracuji v též v p.o. - kultura, jsem tam účetní přes všechno, vč.mezd, personalista a skoro, vše co Vás napadne, je mi letos padesát, praxi už ani nepočítám, jsem SŠ a nemám ani 15000 zákl.plat. V této sféře je odměňování postaveno poněkud na hlavu, neb kde je psáno, že ten mladší udělá míň práce, či snad méně dobře, než ten starší, že? Váš nadřízený by Vás měl ohodnotit osobním ohodnocením, ale jestli funguje stejně rovnostářsky jako u nás, tak si nedělám iluze. A čekat 3 - 5 let na platový postup v řádu stokrun je docela trapas. Jestli Vám můžu radit, poohlédněte se po něčem jiném, muž ve Vašem věku by mohl mít dost šancí, žena v mém věku, v regionu s největší nezaměstnaností to dohání po večerech prací na ŽL. Přeji mnoho zdaru:-)
Vzhledem k tomu, že jste příspěvková organizace, domnívám se, že jste odměňován dle zákona 143/1992 Sb. Dle tohoto zákoně jste zařazen do platové třídy dle nejnáročnější práce, kterou vykonáváte. Měl byste nahlédnout do tabulky zařazení (měl byste ji mít zřejmě vy jako mzdový účetní). Porovnejte zařazení dle plat.třídy a stupeň dle praxe. Je pravdou, že u těchto typů organizací nelze stanovit smluvní plat, jako je to u podnikatelských subjektů.
Jak bylo již výše uvedeno, poohlédněte se po práci lépe ohodnocené.
Na těchto postech se asi nedá dosáhnout dál než do 10.třídy, a to už jsem nad všemi účetními, ve funkci rozpočtář. Ještěže ty rozpočty máme:-) i když sestavit rozpočet a vyhodnotit ho je daleko jednodušší, než se popasovat s problematikou mezd, vč.daní, soc. a zdr. poj. atd. a to je mzdová účetní tuším v 8.třídě. Ten, kdo sestavil katalog prací, asi byl věci znalý expert:-)))
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.