Rekonstrukce,modernizace,tech. zhodnoc

  • (neregistrovaný)

    24. 10. 2005 15:12

    prosím o radu. Je možné dát rekonstrukci kanceláře v
    >pronajatém objektu která byla ve výši 106 000,- Kč jako
    >jednorázový daňový výdaj dle §24zb nebo je automaticky
    >rekonstrukce nad 40 000,- technickým zhodnocením a
    >musí se odepisovat? a když ano tak do jaké cenové skupiny
    >to technické zhodnocení zařadit, když je kancelář v
    >pronajatém bytě soukromé osoby a za tuto kancelář platí
    >s.r.o. měsíčně nájem?

    *** Pokud je to rekonstrukce (TZ, a ne oprava), pak jednorázově do nákladů nejde. Půjde jen ve formě odpisů. A teď záleží komu: pokud máte s provedením souhlas pronajímatele a rovněž souhlas, že TZ budete odepisovat Vy a ne on, pak odpisy půjdou do nákladů Vám. A zařadíte do skupiny, ve které je budova, které se TZ týká ***

    dobře, a je tedy možné to nazvat opravou, když cena je 106 000,- Kč? Potřebovali bychom to dát jednorázově do nákladů a ne odepisovat třicet let. Jedná se o kancelář v bytě v panelovém domě.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 10. 2005 15:15

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: rekonstrukce,modernizace,tech. zhodn
      záleží jak je napsána faktura - rozsah prací, zda nejde rozepsat na více faktur....

    • 24. 10. 2005 18:13

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: rekonstrukce,modernizace,tech. zhodn
      >>prosím o radu. Je možné dát rekonstrukci kanceláře v
      >>>pronajatém objektu která byla ve výši 106 000,- Kč
      >>>jako
      >>>jednorázový daňový výdaj dle §24zb nebo je
      >>>automaticky
      >>>
      >>>rekonstrukce nad 40 000,- technickým zhodnocením a
      >>>musí se odepisovat? a když ano tak do jaké cenové
      >>>skupiny
      >>>to technické zhodnocení zařadit, když je kancelář v
      >>>pronajatém bytě soukromé osoby a za tuto kancelář
      >>>platí
      >>>s.r.o. měsíčně nájem?
      >>
      >>*** Pokud je to rekonstrukce (TZ, a ne oprava), pak
      >>jednorázově do nákladů nejde. Půjde jen ve formě
      >>odpisů.
      >>A teď záleží komu: pokud máte s provedením souhlas
      >>pronajímatele a rovněž souhlas, že TZ budete
      >>odepisovat
      Nechte si přepsat fakturu. Výměna již stávajícího a opotřebeného. , oprava, uvedení do provozuschopného stavu již stávajícího, několik faktur bude každopádně dobrý.
      >>Vy a ne on, pak odpisy půjdou do nákladů Vám. A
      >>zařadíte do skupiny, ve které je budova, které se TZ
      >>týká
      >>***
      >>
      >>dobře, a je tedy možné to nazvat opravou, když cena
      >>je
      >>106 000,- Kč? Potřebovali bychom to dát jednorázově
      >>do
      >>nákladů a ne odepisovat třicet let. Jedná se o
      >>kancelář v bytě v panelovém domě.
      >záleží jak je napsána faktura - rozsah prací, zda
      >nejde rozepsat na více faktur....

    • 24. 10. 2005 18:31

      bdm (neregistrovaný)

      Re: rekonstrukce,modernizace,tech. zhodn
      *** To ale není tak jednoduché. Pokud by to byla oprava, pak záleží na znění smlouvy, k jakým opravám Vás zavazuje ***

    • 24. 10. 2005 18:42

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: rekonstrukce,modernizace,tech. zhodn
      Nezáleží jen na počtu faktura a smlouvě, mnohdy záleží i na faktickém stavu (místní šetření).
      Pokud by to skutečně byla oprava, musí pro nájemce vycházet ze smlouvy povinnost provést takovouto opravu

    • 25. 10. 2005 8:36

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: rekonstrukce,modernizace,tech. zhodn
      děkuji za názory a rady. Skutečnost je taková, že se jedná o byt jednatele, který si nechal rekonstruovat a protože má v tomto bytě kancelář (smlouva,povolení družstva atd má), tak by si chtěl poměrnou část nákladů tj. těch 106 000,- dát do nákladů firmy (s.r.o.) no a teď se jedná o to, jak by to šlo dát jednorázově jako opravu.. :(

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).