Jak se mam branit, kdyz se zasilka vrati

  • (neregistrovaný)

    26. 10. 2005 19:40

    Dobry den, jsem vlastnikem internetoveho obchodu. Obcas se mi stava, ze si zakaznici neco objednaji, ale pak si balicek nevyzvednou. Nekdy treba uvedou spatnou adresu (nemohu prece platit za jejich blbost?!?). Jak se muzu proti tomu branit? Pokud po nich zadam odskodne ve vysi postovneho, ktere posta nevraci nazpet, obvykle se na me vykaslou a ani na vyzvu uhrazeni skody nereaguji. Nemuzu prece platit za neci blbost!!! Tak bych mohl zkrachovat, kdyby to tak slo dal. Musi existovat prece nejaka ochrana i prodejce pri obchodech na dalku. Pokud ne, tak je to pekna dira v zakonech. Jak mam postupovat. Mozna mate vice zkusenosti s internetovymi obchody nez ja. Prosim o radu nebo na koho se mam obratit, na Polici CR? Nedavno se mi treba stalo, ze jsem po zadosti zakaznika poslal zasilku podruhe, ale zase se mi vratila!!!

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 10. 2005 19:47

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Jak se mam branit, kdyz se zasilka v
      já nevím, nemám s tím zkušenost, ale pokud vím, tak zákazník má právo na (tuším) dva týdny "na rozmyšlenou", během kterých může již zakoupené zboží vrátit nazoátek. Takže a nevyzvednutá zásilka by se mohla považovat za to, že se zákazník rozmyslel a zboží "vrátil", těžko to bude nějak postihnutelné.

    • 26. 10. 2005 19:52

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Jak se mam branit, kdyz se zasilka v
      chcete rict, ze si muzu kde chci neco objednat, treba za pul milionu, a kdyz si to nevyzvednu, tak mi nemuze nikdo nic udelat? Kdyby zakaznik dal vedet, zavolal, stornuji objednavku, ale ani se neozve. Beru to jako, ze mi nekdo zpusobil skodu svym jednanim. jedna se sice o par desitek korun, ale kdyz je to 10x treba za mesic, tak uz jde treba o 500 Kc a navic, kdyz si nekdo neco objedna, co se moc neprodava, tak zbytecne vyhodite penize za zbozi, ktere vam pak zustane na sklade...

    • 26. 10. 2005 20:28

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Jak se mam branit, kdyz se zasilka v
      No, taky si zásilku může vyzvednout, a pak vám ji vrátit a požadovat vrácení peněz. Sice mu vrátíte peníze jenom za zboží, nikoli za poštovný, ale zas posílání peněz taky není zadarmo, zvlášť přes poštu, že. A opravdu zásilku objednanou přes net nebo katalog může vrátit bez udání důvodu. Má na to ty tuším dva týdny, ale pokud ho na tuto možnost neupozorníte, doba na vrácení se prodložuje. Nevím, na jak dlouhou, ale je to několik měsíců. Docela si na to stěžují třeba prodejci knih, že si lidi knížku koupí, přečtou (okopírujou, naskenujou...) a vrátí...

    • 26. 10. 2005 20:56

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Jak se mam branit, kdyz se zasilka v
      to ja vim, jenze kdyz si to vyzvednou a vrati, tak nejsem ztratny temer vubec, snad krome balicich prostredku, ktere si neuctuji. Nevyzvednout zasilku je mnohem horsi, ale pro zakaznika vyhodnejsi, usetri tak temer 100 Kc - napr. 70 Kc postovne, 35 Kc za vraceni penez slozenkou.

      Pokud neni 14 denni doba uvedena, prodluzuje se na 3 mesice. Nastesti to u me nehrozi. Navic co se tyce vraceni penez postou, muzu to po zakaznikovi pozadavot - nekde jsem to uz na "pravnikovych webech" cetl - zakaznik musi/muze uhradit pripadne vydaje s vracenim penez. Poste to muzu strhnout s prodejni ceny zbozi. Zalezi na me, jak to resim, ale musim mu to v pripade jeho zajmu prokazat, ze slozenka stala 35 Kc, nebo prevod na ucet 6,90 Kc...

    • 27. 10. 2005 1:03

      business.center.cz (neregistrovaný)

      Re: Jak se mam branit, kdyz se zasilka v
      Obávám se, že hledáte zázračné řešení na problém, který ostatní řeší desítky let. Princip je stále stejný - zákazník si více-či-méně průkazně objedná nějaké zboží a pak se nehlásí k jeho odběru. V kamenných obchodech může situace nastat stejnětak, jsou na tom jenom o maličko lépe, že mají třeba listinnou podepsanou objednávku.

      V zásadě jde o běžný občanskoprávní spor, kde prodejcovo obvyklou smůlou je, že nemá žádné okamžité páky (není co zadržet, nemá peníze, jen připravené zboží a náklady s tím spojené). Zbývá mu jen soud, kde se může opřít o mnohdy chabé důkazy o provedení objednávky (v případě internetových obchodů platí to chabé dvojnásob).

      Z ekonomického hlediska jsou v podstatě dvě roviny řešení:
      1) Obchodními podmínkami minimalizovat riziko těchto odmítnutí. Např. požadováním zálohy, platby předem, platby kartou, vymáhání škod, atp.
      2) Celková cenová hladina musí zahrnovat i složku postihující riziko těchto neúspěchů (zjednodušeně řečeno rizikový příplatek). V podstatě jde o to, že výnos z úspěšně realizovaných zakázek Vám musí pokrýt i ztráty z neúspěšných případů.

      Robert Haken

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).