Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM

  • (neregistrovaný)

    8. 11. 2005 21:34

    Znáte ten pocit, kdy jste si absolutně jistí a někdo vám vaší jistotu nabourá. Tak přesně takový pocit jsem dnes měl i s tím, že mne absolutně oblelo horko se studeným potem.
    Můžete mi prosím někdo sdělit odpověď na tento případ?
    Zaměstnanec, firemní osobní auto i pro soukromé účely, jehož pořizovací cena vč. DPH činí 2.100.000.- Kč. Z jaké částky vypočítám 1%?
    Zdá se to jako banální dotaz, ale netrpělivě čekám na všechny názory. Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 11. 2005 22:14

      Mirek (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Upřímně řečeno, potěšil jste mne, neboť právě tento názor zastávám. Nicméně dnes mi bylo řečeno, že od 1.1.2005 již není horní hranice, a tedy 1% se odvádí z celé PC. Jsem z toho celkem nemocen, neboť v dubnu takové auto skončilo a já jej zdaňoval jen z 1,5 mil. Není mi z toho dobře :-(((((((((

    • 8. 11. 2005 22:17

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** Nevím, jestli jste se díval do zákona, ale někoho zřejmě zmátl odkaz na odst.1-9 u §29. Jenže následující odst.10 pořizovací cenu u aut limituje ***

    • 8. 11. 2005 22:24

      Mirek (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      To asi ano, ale ta, koho tento odkaz zmátl, je ředitelkou finančního úřadu. Také jsem se okamžitě podíval do ZDP, pročetl celý § 29 a jediné, v čem bych ještě viděl oporu, je odst. 1 písm. a ..."Vstupní cenou HM se rozumí....pořizovací cena, je-li pořízen úplatně s výjimkou uvedenou v odst. 10."
      Rozumím tomu tedy tak, jak oba výše uvádíme, tedy VC je PC, pokud jde o M1, tak pouze do výše 1,5 mil.

    • 8. 11. 2005 22:30

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** :-)) Všichni jsme jenom lidi :-)) Rozumíte tomu naprosto dobře ***

    • 8. 11. 2005 22:36

      Mirek (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      To určitě ano, tím jsem nemyslel nic zlého, ale bez takových obav budu také živ a zdráv. Trochu jste mne uklidnil. Pro pobavení ještě ráno zavolám na ten příslušný FÚ, jaký postoj mají podřízení. Pak dám vědět. Zatím díky za klidný spánek.

    • 9. 11. 2005 7:12

      VK (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      No asi Vás budu muset vyvést z omylu.

      Pokud pozorně pročtete §6/6 na konci je věta: " Vstupní cenou vozidla se pro účely tohoto ustanovení rozumí vstupní cena uvedená v § 29 odst. 1 až 9."

      A omezení vstupní ceny je až v §29/10! :-(

      Samozřejmě bavím se o změně od 1.1.2005.

      Je mi líto, že jsem Vás nepotěšil...

    • 9. 11. 2005 9:24

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** A co říká §29 odst.1/a ? VC je pořizovací cena s výjímkou aut, jejichž PC je limitována částkou 1,5 mil ***

    • 9. 11. 2005 9:41

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Bohužel má VK pravdu, úmyslem novely zákona nebylo zvýhodnit zaměstnance s dražšími auty, proto je v §6 odst. 6 vyňato použití odst. 10 §29.

    • 9. 11. 2005 9:41

      Vladimír (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Taky se přikláním k názoru, že 1% se bude vypočítávat z částky 2.100.000,- Kč.

    • 9. 11. 2005 9:49

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** Podívejte se, prosím, na tu první větu §29/1/a. Už v ní je odkaz na limit daný odst.10. Myslím si, že to tak proto, že s tou desítkou hýbají (a budou hýbat) a vždy se to bude odvíjet od ní ***

    • 9. 11. 2005 9:50

      Mirek (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Dobrá, samozřejmě všechny tyto názory beru a jsem rád, že jsme takovou diskuzi otevřeli.Auto mám tedy zdaňováno asi chybně. §6/6 jsem pročetl. Souhlasím i s tím, že poslední věta výše uvedeného znění tam je. Jak ale mám chápat, že tento § mne odvolává na § 29 odst. 1-9, a hned v prvním odstavci písm. a. mi sděluje, že VC=PC s vyjímkou odst. 10. Tedy již v odst. 1-9 je vlastně odvoláním na odst. 10 tato vyjímka uvedena.

    • 9. 11. 2005 9:58

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Odst. 10 tam je kvůli daňovým odpisům a ne kvůli 1 %. Loni platila omezená vstupní cena vozidla (900.000,- Kč) pro daňové odpisy i pro 1 %, v novele, ke konci roku upravili §6 - loni tam byl odkaz na §29, letos na §29 odst. 1 až 9 (výslovně).
      Skutečně by zvýhodňovali zaměstnance s dražšími vozidly.

    • 9. 11. 2005 10:13

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Berte to tak, že úprava §29 je obecnější ustanovení (pro celý zákon), v §6 pak konkrétnější úprava (a tudíž mající přednost), dále viz rozprava k novele zákona navrhující tuto změnu. A na stránkách PriceWaterhouse se k tomu taky v tomto smyslu vyjadřovali, že pro §6 platí vstupní cena neomezeně, ovšem, mám zákon o dani z příjmu komentovaný Ing. Evou Sládkovou, kde uvádí ten limit i pro 1 %:-) Přednost má asi záměr zákona, což je nezvýhodňovat zaměstnance s dražšími vozy.

    • 9. 11. 2005 10:20

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** Bezpodmínečně souhlasím s tím, že přednost má zákon (ne komentáře ani články, řekla bych že ani ne záměr zákona). §6 odkazuje na ceny §29 odst.1-9 - s tím souhlasíme všichni. A v §29 odst.1/a se za vstupní cenu považuje PC, ovšem u aut, která jsou pořízena úplatně to není cena pořizovací (kupní) ale za cenu je považován limit 1,5 mil (900 tis.). Jinou obranu, bohužel, nemám :-)) ***

    • 9. 11. 2005 10:34

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Ano, ale limit dle §29 odst. 10 platí pro účely jiné, ne pro výpočet 1 %, což je konkrétně řečeno v §6 odst. 6 v poslední větě. Komentáře ani články směrodatné nejsou, ovšem záměr zákona může někdy platit podpůrně při výkladu zákona soudem v případě pochybností. Ale víc už tady asi nevyřešíme, byl by asi vhodný nějaký pokyn MF upravující tuto problematiku, protože není možné, aby zákony byl schopen správně používat jen právník.

    • 9. 11. 2005 10:44

      Mirek (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Takže přátelé, obvolal jsem kdejaký FÚ v kraji, včetně FŘ. My už to asi opravdu nevyřešíme, když zákonodárce, který původně měl v úmyslu nastavit zákon pro zdaňování 1% ze skutečně PC, uvádí v § 29/1 písm.a odvolávku na odst. 10. Ani FÚ nemají jednotný postoj. Na FŔ paní inženýrka neví vůbec nic.
      Jednoznačně tvrdím, že mám v zákoně v § 29/1a oporu k tomu, že jsem dodaňoval 1% z 1,5 mil. Kontrola z FÚ při napadení bude mít se mnou opravdu hodně práce, aby mi tuto situaci vysvětlila.

    • 9. 11. 2005 10:46

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** §6 odst.6 poslední věta: "Vstupní cenou vozidla se pro účely tohoto ustanovení rozumí vstupní cena uvedená v §29 odst.1-9"

      §29 odst.1. "(1) Vstupní cenou hmotného majetku se rozumí
      a) pořizovací cena,31) je-li pořízen úplatně s výjimkou uvedenou v odstavci 10. ..."
      ***

    • 9. 11. 2005 11:00

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Dobře, tak jinak, proč asi není v §6 odst. 6 odkaz na celý §29, ale jen na určité odstavce?

    • 9. 11. 2005 11:07

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** To je ale divná otázka :-))) Říct co a proč někde není - já Vám jsem schopna jedině říct, co a kde je :-)) ***

    • 9. 11. 2005 11:15

      Mirek (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>Znáte ten pocit, kdy jste si absolutně jistí a někdo
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>vám vaší jistotu nabourá. Tak přesně takový pocit
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>jsem
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>dnes měl i s tím, že mne absolutně oblelo horko se
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>studeným potem.
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>Můžete mi prosím někdo sdělit odpověď na tento
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>případ?
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>Zaměstnanec, firemní osobní auto i pro soukromé
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>účely,
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>jehož pořizovací cena vč. DPH činí 2.100.000.- Kč. Z
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>jaké částky vypočítám 1%?
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>Zdá se to jako banální dotaz, ale netrpělivě čekám na
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>všechny názory. Děkuji
      >>>>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>>>*** Horní limit 1,5 mil. ***
      >>>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>>Upřímně řečeno, potěšil jste mne, neboť právě tento
      >>>>>>>>>>>>>>>>názor zastávám. Nicméně dnes mi bylo řečeno, že od
      >>>>>>>>>>>>>>>>1.1.2005 již není horní hranice, a tedy 1% se odvádí
      >>>>>>>>>>>>>>>>z
      >>>>>>>>>>>>>>>>celé
      >>>>>>>>>>>>>>>>PC. Jsem z toho celkem nemocen, neboť v dubnu takové
      >>>>>>>>>>>>>>>>auto skončilo a já jej zdaňoval jen z 1,5 mil. Není
      >>>>>>>>>>>>>>>>mi
      >>>>>>>>>>>>>>>>z toho dobře :-(((((((((
      >>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>*** Nevím, jestli jste se díval do zákona, ale někoho
      >>>>>>>>>>>>>>>zřejmě zmátl odkaz na odst.1-9 u §29. Jenže
      >>>>>>>>>>>>>>>následující odst.10 pořizovací cenu u aut limituje
      >>>>>>>>>>>>>>>***
      >>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>To asi ano, ale ta, koho tento odkaz zmátl, je
      >>>>>>>>>>>>>>ředitelkou finančního úřadu. Také jsem se okamžitě
      >>>>>>>>>>>>>>podíval do
      >>>>>>>>>>>>>>ZDP, pročetl celý § 29 a jediné, v čem bych ještě
      >>>>>>>>>>>>>>viděl oporu, je odst. 1 písm. a ..."Vstupní cenou HM
      >>>>>>>>>>>>>>se
      >>>>>>>>>>>>>>rozumí....pořizovací cena, je-li pořízen úplatně s
      >>>>>>>>>>>>>>výjimkou uvedenou v odst. 10."
      >>>>>>>>>>>>>>Rozumím tomu tedy tak, jak oba výše uvádíme, tedy VC
      >>>>>>>>>>>>>>je PC, pokud jde o M1, tak pouze do výše 1,5 mil.
      >>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>*** :-)) Všichni jsme jenom lidi :-)) Rozumíte tomu
      >>>>>>>>>>>>>naprosto dobře ***
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>To určitě ano, tím jsem nemyslel nic zlého, ale bez
      >>>>>>>>>>>>takových obav budu také živ a zdráv. Trochu jste mne
      >>>>>>>>>>>>uklidnil. Pro pobavení ještě ráno zavolám na ten
      >>>>>>>>>>>>příslušný FÚ, jaký postoj mají podřízení. Pak dám
      >>>>>>>>>>>>vědět.
      >>>>>>>>>>>>Zatím díky za klidný spánek.
      >>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>No asi Vás budu muset vyvést z omylu.
      >>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>Pokud pozorně pročtete §6/6 na konci je věta:
      >>>>>>>>>>>" Vstupní cenou vozidla se pro účely tohoto
      >>>>>>>>>>>ustanovení
      >>>>>>>>>>>rozumí
      >>>>>>>>>>>vstupní cena uvedená v § 29 odst. 1 až 9."
      >>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>A omezení vstupní ceny je až v §29/10! :-(
      >>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>Samozřejmě bavím se o změně od 1.1.2005.
      >>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>Je mi líto, že jsem Vás nepotěšil...
      >>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>Taky se přikláním k názoru, že 1% se bude vypočítávat
      >>>>>>>>>>z částky 2.100.000,- Kč.
      >>>>>>>>>
      >>>>>>>>>Dobrá, samozřejmě všechny tyto názory beru a jsem
      >>>>>>>>>rád,
      >>>>>>>>>že jsme takovou diskuzi otevřeli.Auto mám tedy
      >>>>>>>>>zdaňováno asi chybně. §6/6 jsem pročetl. Souhlasím i
      >>>>>>>>>s
      >>>>>>>>>tím,
      >>>>>>>>>že poslední věta výše uvedeného znění tam je. Jak ale
      >>>>>>>>>mám chápat, že tento § mne odvolává na § 29 odst.
      >>>>>>>>>1-9,
      >>>>>>>>>a hned v prvním odstavci písm. a. mi sděluje, že
      >>>>>>>>>VC=PC
      >>>>>>>>>s vyjímkou odst. 10. Tedy již v odst. 1-9 je vlastně
      >>>>>>>>>odvoláním na odst. 10 tato vyjímka uvedena.
      >>>>>>>>
      >>>>>>>>Odst. 10 tam je kvůli daňovým odpisům a ne kvůli 1 %.
      >>>>>>>>Loni platila omezená vstupní cena vozidla (900.000,-
      >>>>>>>>Kč) pro daňové odpisy i pro 1 %, v novele, ke konci
      >>>>>>>>roku upravili §6 - loni tam byl odkaz na §29, letos
      >>>>>>>>na
      >>>>>>>>§29 odst. 1 až 9 (výslovně).
      >>>>>>>>Skutečně by zvýhodňovali zaměstnance s dražšími
      >>>>>>>>vozidly.
      >>>>>>>
      >>>>>>>*** Ale v §29/1 JE VÝSLOVNĚ uvedený limit ***
      >>>>>>
      >>>>>>Berte to tak, že úprava §29 je obecnější ustanovení
      >>>>>>(pro celý zákon), v §6 pak konkrétnější úprava (a
      >>>>>>tudíž
      >>>>>>mající přednost), dále viz rozprava k novele zákona
      >>>>>>navrhující tuto změnu. A na stránkách PriceWaterhouse
      >>>>>>se
      >>>>>>k tomu taky v tomto smyslu vyjadřovali, že pro §6
      >>>>>>platí vstupní cena neomezeně, ovšem, mám zákon o dani
      >>>>>>z
      >>>>>>příjmu komentovaný Ing. Evou Sládkovou, kde uvádí ten
      >>>>>>limit i pro 1 %:-) Přednost má asi záměr zákona, což
      >>>>>>je
      >>>>>>nezvýhodňovat zaměstnance s dražšími vozy.
      >>>>>
      >>>>>*** Bezpodmínečně souhlasím s tím, že přednost má
      >>>>>zákon (ne komentáře ani články, řekla bych že ani ne
      >>>>>záměr
      >>>>>zákona). §6 odkazuje na ceny §29 odst.1-9 - s tím
      >>>>>souhlasíme všichni. A v §29 odst.1/a se za vstupní
      >>>>>cenu
      >>>>>považuje PC, ovšem u aut, která jsou pořízena úplatně
      >>>>>to
      >>>>>není cena pořizovací (kupní) ale za cenu je považován
      >>>>>limit 1,5 mil (900 tis.). Jinou obranu, bohužel,
      >>>>>nemám
      >>>>>:-)) ***
      >>>>
      >>>>Ano, ale limit dle §29 odst. 10 platí pro účely jiné,
      >>>>ne pro výpočet 1 %, což je konkrétně řečeno v §6
      >>>>odst.
      >>>>6 v poslední větě. Komentáře ani články směrodatné
      >>>>nejsou, ovšem záměr zákona může někdy platit podpůrně
      >>>>při
      >>>>výkladu zákona soudem v případě pochybností. Ale víc
      >>>>už tady asi nevyřešíme, byl by asi vhodný nějaký
      >>>>pokyn
      >>>>MF upravující tuto problematiku, protože není možné,
      >>>>aby zákony byl schopen správně používat jen právník.
      >>>
      >>>*** §6 odst.6 poslední věta: "Vstupní cenou vozidla
      >>>se
      >>>pro účely tohoto ustanovení rozumí vstupní cena
      >>>uvedená v §29 odst.1-9"
      >>>
      >>>§29 odst.1. "(1) Vstupní cenou hmotného majetku se
      >>>rozumí
      >>>a) pořizovací cena,31) je-li pořízen úplatně
      >>>s výjimkou uvedenou v odstavci 10. ..."
      >>>***
      >>
      >>Dobře, tak jinak, proč asi není v §6 odst. 6 odkaz na
      >>celý §29, ale jen na určité odstavce?

      Proč tedy v odstavcích, kam mne směřuje § 6 je uvedená vyjímka na odst. 10???

      >
      >*** To je ale divná otázka :-))) Říct co a proč někde
      >není - já Vám jsem schopna jedině říct, co a kde je
      >:-)) ***

    • 9. 11. 2005 11:21

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>Znáte ten pocit, kdy jste si absolutně jistí a někdo
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>vám vaší jistotu nabourá. Tak přesně takový pocit
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>jsem
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>dnes měl i s tím, že mne absolutně oblelo horko se
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>studeným potem.
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>Můžete mi prosím někdo sdělit odpověď na tento
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>případ?
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>Zaměstnanec, firemní osobní auto i pro soukromé
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>účely,
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>jehož pořizovací cena vč. DPH činí 2.100.000.- Kč. Z
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>jaké částky vypočítám 1%?
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>Zdá se to jako banální dotaz, ale netrpělivě čekám na
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>všechny názory. Děkuji
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>*** Horní limit 1,5 mil. ***
      >>>>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>>>Upřímně řečeno, potěšil jste mne, neboť právě tento
      >>>>>>>>>>>>>>>>>názor zastávám. Nicméně dnes mi bylo řečeno, že od
      >>>>>>>>>>>>>>>>>1.1.2005 již není horní hranice, a tedy 1% se odvádí
      >>>>>>>>>>>>>>>>>z
      >>>>>>>>>>>>>>>>>celé
      >>>>>>>>>>>>>>>>>PC. Jsem z toho celkem nemocen, neboť v dubnu takové
      >>>>>>>>>>>>>>>>>auto skončilo a já jej zdaňoval jen z 1,5 mil. Není
      >>>>>>>>>>>>>>>>>mi
      >>>>>>>>>>>>>>>>>z toho dobře :-(((((((((
      >>>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>>*** Nevím, jestli jste se díval do zákona, ale někoho
      >>>>>>>>>>>>>>>>zřejmě zmátl odkaz na odst.1-9 u §29. Jenže
      >>>>>>>>>>>>>>>>následující odst.10 pořizovací cenu u aut limituje
      >>>>>>>>>>>>>>>>***
      >>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>To asi ano, ale ta, koho tento odkaz zmátl, je
      >>>>>>>>>>>>>>>ředitelkou finančního úřadu. Také jsem se okamžitě
      >>>>>>>>>>>>>>>podíval do
      >>>>>>>>>>>>>>>ZDP, pročetl celý § 29 a jediné, v čem bych ještě
      >>>>>>>>>>>>>>>viděl oporu, je odst. 1 písm. a ..."Vstupní cenou HM
      >>>>>>>>>>>>>>>se
      >>>>>>>>>>>>>>>rozumí....pořizovací cena, je-li pořízen úplatně s
      >>>>>>>>>>>>>>>výjimkou uvedenou v odst. 10."
      >>>>>>>>>>>>>>>Rozumím tomu tedy tak, jak oba výše uvádíme, tedy VC
      >>>>>>>>>>>>>>>je PC, pokud jde o M1, tak pouze do výše 1,5 mil.
      >>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>*** :-)) Všichni jsme jenom lidi :-)) Rozumíte tomu
      >>>>>>>>>>>>>>naprosto dobře ***
      >>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>To určitě ano, tím jsem nemyslel nic zlého, ale bez
      >>>>>>>>>>>>>takových obav budu také živ a zdráv. Trochu jste mne
      >>>>>>>>>>>>>uklidnil. Pro pobavení ještě ráno zavolám na ten
      >>>>>>>>>>>>>příslušný FÚ, jaký postoj mají podřízení. Pak dám
      >>>>>>>>>>>>>vědět.
      >>>>>>>>>>>>>Zatím díky za klidný spánek.
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>No asi Vás budu muset vyvést z omylu.
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>Pokud pozorně pročtete §6/6 na konci je věta:
      >>>>>>>>>>>>" Vstupní cenou vozidla se pro účely tohoto
      >>>>>>>>>>>>ustanovení
      >>>>>>>>>>>>rozumí
      >>>>>>>>>>>>vstupní cena uvedená v § 29 odst. 1 až 9."
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>A omezení vstupní ceny je až v §29/10! :-(
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>Samozřejmě bavím se o změně od 1.1.2005.
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>Je mi líto, že jsem Vás nepotěšil...
      >>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>Taky se přikláním k názoru, že 1% se bude vypočítávat
      >>>>>>>>>>>z částky 2.100.000,- Kč.
      >>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>Dobrá, samozřejmě všechny tyto názory beru a jsem
      >>>>>>>>>>rád,
      >>>>>>>>>>že jsme takovou diskuzi otevřeli.Auto mám tedy
      >>>>>>>>>>zdaňováno asi chybně. §6/6 jsem pročetl. Souhlasím i
      >>>>>>>>>>s
      >>>>>>>>>>tím,
      >>>>>>>>>>že poslední věta výše uvedeného znění tam je. Jak ale
      >>>>>>>>>>mám chápat, že tento § mne odvolává na § 29 odst.
      >>>>>>>>>>1-9,
      >>>>>>>>>>a hned v prvním odstavci písm. a. mi sděluje, že
      >>>>>>>>>>VC=PC
      >>>>>>>>>>s vyjímkou odst. 10. Tedy již v odst. 1-9 je vlastně
      >>>>>>>>>>odvoláním na odst. 10 tato vyjímka uvedena.
      >>>>>>>>>
      >>>>>>>>>Odst. 10 tam je kvůli daňovým odpisům a ne kvůli 1 %.
      >>>>>>>>>Loni platila omezená vstupní cena vozidla (900.000,-
      >>>>>>>>>Kč) pro daňové odpisy i pro 1 %, v novele, ke konci
      >>>>>>>>>roku upravili §6 - loni tam byl odkaz na §29, letos
      >>>>>>>>>na
      >>>>>>>>>§29 odst. 1 až 9 (výslovně).
      >>>>>>>>>Skutečně by zvýhodňovali zaměstnance s dražšími
      >>>>>>>>>vozidly.
      >>>>>>>>
      >>>>>>>>*** Ale v §29/1 JE VÝSLOVNĚ uvedený limit ***
      >>>>>>>
      >>>>>>>Berte to tak, že úprava §29 je obecnější ustanovení
      >>>>>>>(pro celý zákon), v §6 pak konkrétnější úprava (a
      >>>>>>>tudíž
      >>>>>>>mající přednost), dále viz rozprava k novele zákona
      >>>>>>>navrhující tuto změnu. A na stránkách PriceWaterhouse
      >>>>>>>se
      >>>>>>>k tomu taky v tomto smyslu vyjadřovali, že pro §6
      >>>>>>>platí vstupní cena neomezeně, ovšem, mám zákon o dani
      >>>>>>>z
      >>>>>>>příjmu komentovaný Ing. Evou Sládkovou, kde uvádí ten
      >>>>>>>limit i pro 1 %:-) Přednost má asi záměr zákona, což
      >>>>>>>je
      >>>>>>>nezvýhodňovat zaměstnance s dražšími vozy.
      >>>>>>
      >>>>>>*** Bezpodmínečně souhlasím s tím, že přednost má
      >>>>>>zákon (ne komentáře ani články, řekla bych že ani ne
      >>>>>>záměr
      >>>>>>zákona). §6 odkazuje na ceny §29 odst.1-9 - s tím
      >>>>>>souhlasíme všichni. A v §29 odst.1/a se za vstupní
      >>>>>>cenu
      >>>>>>považuje PC, ovšem u aut, která jsou pořízena úplatně
      >>>>>>to
      >>>>>>není cena pořizovací (kupní) ale za cenu je považován
      >>>>>>limit 1,5 mil (900 tis.). Jinou obranu, bohužel,
      >>>>>>nemám
      >>>>>>:-)) ***
      >>>>>
      >>>>>Ano, ale limit dle §29 odst. 10 platí pro účely jiné,
      >>>>>ne pro výpočet 1 %, což je konkrétně řečeno v §6
      >>>>>odst.
      >>>>>6 v poslední větě. Komentáře ani články směrodatné
      >>>>>nejsou, ovšem záměr zákona může někdy platit podpůrně
      >>>>>při
      >>>>>výkladu zákona soudem v případě pochybností. Ale víc
      >>>>>už tady asi nevyřešíme, byl by asi vhodný nějaký
      >>>>>pokyn
      >>>>>MF upravující tuto problematiku, protože není možné,
      >>>>>aby zákony byl schopen správně používat jen právník.
      >>>>
      >>>>*** §6 odst.6 poslední věta: "Vstupní cenou vozidla
      >>>>se
      >>>>pro účely tohoto ustanovení rozumí vstupní cena
      >>>>uvedená v §29 odst.1-9"
      >>>>
      >>>>§29 odst.1. "(1) Vstupní cenou hmotného majetku se
      >>>>rozumí
      >>>>a) pořizovací cena,31) je-li pořízen úplatně
      >>>>s výjimkou uvedenou v odstavci 10. ..."
      >>>>***
      >>>
      >>>Dobře, tak jinak, proč asi není v §6 odst. 6 odkaz na
      >>>celý §29, ale jen na určité odstavce?
      >
      >Proč tedy v odstavcích, kam mne směřuje § 6 je uvedená
      >vyjímka na odst. 10???

      Jsem Vám to vysvětlovala už výše. Jde o to, že §29 je obecný paragraf vztahující se mimo jiné na daňové odpisy (proto je zde omezení částky odstavcem 10). §6 ale nechce, aby se na něj vztahoval odst. 10 §29, tak to tou poslední větou v odstavci 6 vylučuje.
      >
      >>
      >>*** To je ale divná otázka :-))) Říct co a proč někde
      >>není - já Vám jsem schopna jedině říct, co a kde je
      >>:-)) ***

    • 9. 11. 2005 11:42

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** Tak to ji pak měli vyloučit i z §29/1, na který nechali odkaz ***

    • 9. 11. 2005 21:24

      VK (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Ale ten odkaz není nic proti ničemu. Vždy má přednost lex specialis před lex generalis.

      Pokud nevěříte holt se zeptejte právníka... Není myšleno zle ... A pokud bude vědět o čem mluví ač nerad bude muset potvrdit 1% neomezeně. (Přechodná ustanovení jsem nezkoumal.)

    • 9. 11. 2005 21:48

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** Lituji, ale právě od Vás tuhle radu přijmout nemůžu :-))) Pokud se pletu, že limit se nedá obhájit na základě §29/1, pak to uznám. Nikdy jsem neměla problém uznat svoji chybu :-)) ***

    • 9. 11. 2005 21:57

      VK (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Také lituji :-))

      A až soud nás rozsoudí ...

      A klidně si na to vsadím ...

    • 9. 11. 2005 22:31

      Petr1234 (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Ne, opravdu svoji chybu budete muset uznat. Limitaci na základě §29 odst. 1 neobhájíte. V tomto případě nelze ustanovení jednoho § vztahovat na § (ustanovení) jiný, když je v tomto jiném paragrafu přímo uvedeno něco jiného. Slova "pro účely § 6 odst. 6 - tj. pro účely nepeněžního plnění 1% - se postupuje dle § 29 odst. 1-9 (výslovně není uveden § 29 odst. 10 = limitace) hovoří za své. Snaha zákonodárce zdanit nepeněžní plnění z maximální ceny by vůbec neměla smysl, nebyl-li by upraven § 6 odst. 6 tak, jak je nyní.
      Je mi líto, ale nemáte pravdu.

    • 9. 11. 2005 23:01

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Pro tazatele
      *** Pokud nemám pravdu, pak Vám nezbývá než urychleně sám opravit chybu. Chtělo by se mi říct, že tak tu obhajitelnost nezjistíte :-)) ale pokud to neustojíte, přijdete o větší peníze a peníze jsou to Vaše. Pokud jsem Vás špatně navedla, mrzí mě to........***

    • 9. 11. 2005 23:18

      Mirek (neregistrovaný)

      Re: Pro tazatele
      bdm nemusíte se omlouvat. Každý si stojíme za svým. Oceňuji, že jste se rvala jako lev. Každý se může splést. Já jsem tu chybu také udělal.

    • 9. 11. 2005 11:18

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Ano, máte pravdu. A už to raději nebudeme řešit. Necháme to na právnících.

    • 9. 11. 2005 12:37

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** A odst.10 "platí pro účely jiné"? Když si přečtete tu desítku, tak zjistíte, že "pro účely TOHOTO ZÁKONA může být vstupní cena maximálně 1,5 mil." ***

    • 9. 11. 2005 17:33

      Petr1234 (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Ne, ne, změnou v § 6 odst. 6 zákonodárce zamýšlel právě tu situaci, aby zdanění proběhlo bez ohledu na limit vstupní ceny. Tzn. nepeněžní plnění 1% se počítá od 01.01.2005 ze skutečné ceny vozidla vč. DPH. § 29 odst. 10 skutečně slouží pouze a jen pro účely daňového odepisování, zatímco § 6 odst. 6 řeší otázku zcela jinou. Zde v § 6 odst. 6 je výslovně uvedeno, že PRO ÚČELY TOHOTO USTANOVENÍ se za vstupní cenu považuje vstupní cena dle § 29 dost. 1 až 9, tzn. vstupní cena nelimitovaná. Ustanovení § 29 odst. 10 lze použít pouze tam, kde není stanoveno jinak. Pokud by zdanění mělo probíhat z limitované ceny, tak změna § 6 odst. 6 by neměla smysl a zákonodárce by opět čelil velké kritice.
      Takže zdaňovat z nelimitované ceny.
      Odsouhlaseno s MFCR.
      Mějte se fajn.

    • 9. 11. 2005 18:07

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** §29/1/a "1) Vstupní cenou hmotného majetku se rozumí
      a) pořizovací cena,31) je-li pořízen úplatně s výjimkou uvedenou v odstavci 10. ..." ***

    • 9. 11. 2005 18:09

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** Pokud nebude argument, který tohle ustanovení vyvracel, tak pořád platí ***

    • 9. 11. 2005 22:25

      Petr1234 (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>Znáte ten pocit, kdy jste si absolutně jistí a někdo
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>vám vaší jistotu nabourá. Tak přesně takový pocit
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>jsem
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>dnes měl i s tím, že mne absolutně oblelo horko se
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>studeným potem.
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>Můžete mi prosím někdo sdělit odpověď na tento
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>případ?
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>Zaměstnanec, firemní osobní auto i pro soukromé
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>účely,
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>jehož pořizovací cena vč. DPH činí 2.100.000.- Kč. Z
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>jaké částky vypočítám 1%?
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>Zdá se to jako banální dotaz, ale netrpělivě čekám na
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>všechny názory. Děkuji
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>*** Horní limit 1,5 mil. ***
      >>>>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>>>Upřímně řečeno, potěšil jste mne, neboť právě tento
      >>>>>>>>>>>>>>>>>názor zastávám. Nicméně dnes mi bylo řečeno, že od
      >>>>>>>>>>>>>>>>>1.1.2005 již není horní hranice, a tedy 1% se odvádí
      >>>>>>>>>>>>>>>>>z
      >>>>>>>>>>>>>>>>>celé
      >>>>>>>>>>>>>>>>>PC. Jsem z toho celkem nemocen, neboť v dubnu takové
      >>>>>>>>>>>>>>>>>auto skončilo a já jej zdaňoval jen z 1,5 mil. Není
      >>>>>>>>>>>>>>>>>mi
      >>>>>>>>>>>>>>>>>z toho dobře :-(((((((((
      >>>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>>*** Nevím, jestli jste se díval do zákona, ale někoho
      >>>>>>>>>>>>>>>>zřejmě zmátl odkaz na odst.1-9 u §29. Jenže
      >>>>>>>>>>>>>>>>následující odst.10 pořizovací cenu u aut limituje
      >>>>>>>>>>>>>>>>***
      >>>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>To asi ano, ale ta, koho tento odkaz zmátl, je
      >>>>>>>>>>>>>>>ředitelkou finančního úřadu. Také jsem se okamžitě
      >>>>>>>>>>>>>>>podíval do
      >>>>>>>>>>>>>>>ZDP, pročetl celý § 29 a jediné, v čem bych ještě
      >>>>>>>>>>>>>>>viděl oporu, je odst. 1 písm. a ..."Vstupní cenou HM
      >>>>>>>>>>>>>>>se
      >>>>>>>>>>>>>>>rozumí....pořizovací cena, je-li pořízen úplatně s
      >>>>>>>>>>>>>>>výjimkou uvedenou v odst. 10."
      >>>>>>>>>>>>>>>Rozumím tomu tedy tak, jak oba výše uvádíme, tedy VC
      >>>>>>>>>>>>>>>je PC, pokud jde o M1, tak pouze do výše 1,5 mil.
      >>>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>*** :-)) Všichni jsme jenom lidi :-)) Rozumíte tomu
      >>>>>>>>>>>>>>naprosto dobře ***
      >>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>To určitě ano, tím jsem nemyslel nic zlého, ale bez
      >>>>>>>>>>>>>takových obav budu také živ a zdráv. Trochu jste mne
      >>>>>>>>>>>>>uklidnil. Pro pobavení ještě ráno zavolám na ten
      >>>>>>>>>>>>>příslušný FÚ, jaký postoj mají podřízení. Pak dám
      >>>>>>>>>>>>>vědět.
      >>>>>>>>>>>>>Zatím díky za klidný spánek.
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>No asi Vás budu muset vyvést z omylu.
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>Pokud pozorně pročtete §6/6 na konci je věta:
      >>>>>>>>>>>>" Vstupní cenou vozidla se pro účely tohoto
      >>>>>>>>>>>>ustanovení
      >>>>>>>>>>>>rozumí
      >>>>>>>>>>>>vstupní cena uvedená v § 29 odst. 1 až 9."
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>A omezení vstupní ceny je až v §29/10! :-(
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>Samozřejmě bavím se o změně od 1.1.2005.
      >>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>Je mi líto, že jsem Vás nepotěšil...
      >>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>Taky se přikláním k názoru, že 1% se bude vypočítávat
      >>>>>>>>>>>z částky 2.100.000,- Kč.
      >>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>Dobrá, samozřejmě všechny tyto názory beru a jsem
      >>>>>>>>>>rád,
      >>>>>>>>>>že jsme takovou diskuzi otevřeli.Auto mám tedy
      >>>>>>>>>>zdaňováno asi chybně. §6/6 jsem pročetl. Souhlasím i
      >>>>>>>>>>s
      >>>>>>>>>>tím,
      >>>>>>>>>>že poslední věta výše uvedeného znění tam je. Jak ale
      >>>>>>>>>>mám chápat, že tento § mne odvolává na § 29 odst.
      >>>>>>>>>>1-9,
      >>>>>>>>>>a hned v prvním odstavci písm. a. mi sděluje, že
      >>>>>>>>>>VC=PC
      >>>>>>>>>>s vyjímkou odst. 10. Tedy již v odst. 1-9 je vlastně
      >>>>>>>>>>odvoláním na odst. 10 tato vyjímka uvedena.
      >>>>>>>>>
      >>>>>>>>>Odst. 10 tam je kvůli daňovým odpisům a ne kvůli 1 %.
      >>>>>>>>>Loni platila omezená vstupní cena vozidla (900.000,-
      >>>>>>>>>Kč) pro daňové odpisy i pro 1 %, v novele, ke konci
      >>>>>>>>>roku upravili §6 - loni tam byl odkaz na §29, letos
      >>>>>>>>>na
      >>>>>>>>>§29 odst. 1 až 9 (výslovně).
      >>>>>>>>>Skutečně by zvýhodňovali zaměstnance s dražšími
      >>>>>>>>>vozidly.
      >>>>>>>>
      >>>>>>>>*** Ale v §29/1 JE VÝSLOVNĚ uvedený limit ***
      >>>>>>>
      >>>>>>>Berte to tak, že úprava §29 je obecnější ustanovení
      >>>>>>>(pro celý zákon), v §6 pak konkrétnější úprava (a
      >>>>>>>tudíž
      >>>>>>>mající přednost), dále viz rozprava k novele zákona
      >>>>>>>navrhující tuto změnu. A na stránkách PriceWaterhouse
      >>>>>>>se
      >>>>>>>k tomu taky v tomto smyslu vyjadřovali, že pro §6
      >>>>>>>platí vstupní cena neomezeně, ovšem, mám zákon o dani
      >>>>>>>z
      >>>>>>>příjmu komentovaný Ing. Evou Sládkovou, kde uvádí ten
      >>>>>>>limit i pro 1 %:-) Přednost má asi záměr zákona, což
      >>>>>>>je
      >>>>>>>nezvýhodňovat zaměstnance s dražšími vozy.
      >>>>>>
      >>>>>>*** Bezpodmínečně souhlasím s tím, že přednost má
      >>>>>>zákon (ne komentáře ani články, řekla bych že ani ne
      >>>>>>záměr
      >>>>>>zákona). §6 odkazuje na ceny §29 odst.1-9 - s tím
      >>>>>>souhlasíme všichni. A v §29 odst.1/a se za vstupní
      >>>>>>cenu
      >>>>>>považuje PC, ovšem u aut, která jsou pořízena úplatně
      >>>>>>to
      >>>>>>není cena pořizovací (kupní) ale za cenu je považován
      >>>>>>limit 1,5 mil (900 tis.). Jinou obranu, bohužel,
      >>>>>>nemám
      >>>>>>:-)) ***
      >>>>>
      >>>>>Ano, ale limit dle §29 odst. 10 platí pro účely jiné,
      >>>>>ne pro výpočet 1 %, což je konkrétně řečeno v §6
      >>>>>odst.
      >>>>>6 v poslední větě. Komentáře ani články směrodatné
      >>>>>nejsou, ovšem záměr zákona může někdy platit podpůrně
      >>>>>při
      >>>>>výkladu zákona soudem v případě pochybností. Ale víc
      >>>>>už tady asi nevyřešíme, byl by asi vhodný nějaký
      >>>>>pokyn
      >>>>>MF upravující tuto problematiku, protože není možné,
      >>>>>aby zákony byl schopen správně používat jen právník.
      >>>>
      >>>>*** A odst.10 "platí pro účely jiné"? Když si
      >>>>přečtete
      >>>>tu desítku, tak zjistíte, že "pro účely TOHOTO ZÁKONA
      >>>>může být vstupní cena maximálně 1,5 mil." ***
      >>>
      >>>Ne, ne, změnou v § 6 odst. 6 zákonodárce zamýšlel
      >>>právě tu situaci, aby zdanění proběhlo bez ohledu na
      >>>limit
      >>>vstupní ceny. Tzn. nepeněžní plnění 1% se počítá od
      >>>01.01.2005 ze skutečné ceny vozidla vč. DPH. § 29
      >>>odst.
      >>>10 skutečně slouží pouze a jen pro účely daňového
      >>>odepisování, zatímco § 6 odst. 6 řeší otázku zcela
      >>>jinou.
      >>>Zde v § 6 odst. 6 je výslovně uvedeno, že PRO ÚČELY
      >>>TOHOTO USTANOVENÍ se za vstupní cenu považuje vstupní
      >>>cena dle § 29 dost. 1 až 9, tzn. vstupní cena
      >>>nelimitovaná. Ustanovení § 29 odst. 10 lze použít
      >>>pouze tam, kde
      >>>není stanoveno jinak. Pokud by zdanění mělo probíhat
      >>>z
      >>>limitované ceny, tak změna § 6 odst. 6 by neměla
      >>>smysl
      >>>a zákonodárce by opět čelil velké kritice.
      >>>Takže zdaňovat z nelimitované ceny.
      >>>Odsouhlaseno s MFCR.
      >>>Mějte se fajn.
      >>
      >>*** §29/1/a "1) Vstupní cenou hmotného majetku se
      >>rozumí
      >>a) pořizovací cena,31) je-li pořízen úplatně
      >>s výjimkou uvedenou v odstavci 10. ..." ***
      >
      >*** Pokud nebude argument, který tohle ustanovení
      >vyvracel, tak pořád platí ***

      § 6 odst. 6 je výslovně uvedeno, že PRO ÚČELY
      >>TOHOTO USTANOVENÍ se za vstupní cenu považuje vstupní
      >>cena dle § 29 dost. 1 až 9.
      § 29 odst. 10 vznikl jen proto, aby došlo k limitace DAŇOVÝCH ODPISU. Nedopatřením se v období před 01.01.2005 tato limitace vztahovala i na úplně jiný § týkající se zdanění nepeněžního plnění. Absurdně tak nastala situace, kdy dražší auta (či jejich uživatelé) byla zvýhodněna. To bylo od 01.01.2005 opraveno. Vážně je to takhle:
      - vstupní cena pro účely daňového odpisování osobních vozidel max 1,5 mil. Kč (§29 odst. 10),
      - vstupní cena speciálně pro účely zdanění nepeněžního plnění u vozidel - § 6 odst. 6 s odkazem na § 29 odst. 1 - 9 = nelimitovaná (pořizovací) cena.

      Odsouhlaseno s paní Kelblovou z MFCR.

    • 9. 11. 2005 22:39

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** Dobře, nebudu se už přít - stejně je Vás na mě moc ***

    • 9. 11. 2005 22:52

      Mirek (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      Přátelé, rozhodně jsem nechtěl rozvířit stojatou hladinu, ale v každém případě Vám všem děkuji za vaše názory. Tato diskuze pro mne byla opravdu přínosem a myslím, že mnohým z nás, i těm, kteří se nezapojili to určitě něco dalo.
      Všichni se asi shodneme v tom, že pokud by bylo v §6 odst. 6 stanoveno, že 1% se zdaňuje z pořizovací ceny, bylo by vše o.k., jednoznačné, přesné, neodiskutovatelné. Zákonodárci se opět ukázali. Jeden § se odvolává na jiný, pak ještě různá ustanovení, metodické pokyny a výklady a jeden účetní by z toho zbláznil. Přejí hodně nervů, neboť od ledna tady budeme mít další zákon o daních. Takže se určitě zase setkáme :-))). Už se těším.

    • 9. 11. 2005 23:16

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zdanění auta 1%-PROSÍÍÍÍÍÍM
      *** Moje "dovyjádření" máte výše. A ať už to dopadne jakkoli - ať se jakkoli rozhodnete - v každém případě máte u mě panáka (nejednoho). Držím palce ***

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).