Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
11. 11. 2005 14:18
Dobrý den, prosím kdo mi poradí. Vlastním autobus a provozuji příležitostnou mezinárodní přepravu osob. Na konci jednoho zájezdu jedna paní zjistila, že nemá svůj kufr, který byl převážen společně autobusem, ale určitě tam byl, jenže hodně lidí si již vzalo kufry a odešlo. Já pouze zavazadla nakládám, z autobusu si je již odebírají lidé ze zájezdu sami. Je možné, že někdo odešel s cizím kufrem, ta paní mi tvrdila, že ví kdo si ho vzal, tak si vzala jeho kufr s tím, že za ním zajde a vymění si svá zavazadla. Odešla sama a s cizím kufrem. Nyní po mě žádá náhradu škody za 15.000,-kč. Dokonce mi poslala i ofocené pokladní doklady, na kterých není zřejmé co si kupovala, a ani kdy si to kupovala. Zdá se mi, že patnáct tisíc za čtvery boty, svetr, halenu a tričko je trochu moc, nehledě na to, že si údajně paní vezla tři vycházkové páry obuvi na pětidenní zájezd a jedny zimní boty již zakoupené v lednu tohoto roku (ten zájezd se konal v říjnu tohoto roku, v navštěvované zemi bylo 20 stupňů C). Na dalších pokladních dokladech jsou jen částky k úhradě bez popisu zboží a data. Můžete mi někdo poradit jak mám tuto situaci vyřešit? Zdá se mi, že si paní chce přivydělat před Vánoci. Prosím o radu nevím jak se mám zachovat. Vím, že za odpovědnost za škodu na věcech odpovídá dopravce, jenže ta paní mi tvrdila, že ví kdo má její kufr a že si to s ním vyřídí. Stalo se to až v České republice, když se ukončil zájezd.