§9 příjmy z pronájmu a odpisy

• (neregistrovaný)

9. 4. 2018 9:06

Dobrý den, šéf dneska přišel s tím, že účetní zapomněl říct, že pronajímá byty. Účetní má dovolenou a on po mě chce podat daňové přiznání. Jelikož jsem účetní pomocná, tak to snad zvládnu, ale mám otázku....má jen příjmy podle §6 a teď tedy i 9. Můžu mu do nákladů dát odpisy těch bytů? Nemá to rozhodně v majetku firmy, žádnou firmu nemá. Jen ty byty napůl s manželkou. Děkuji za odpověď

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 9. 4. 2018 9:38

.. (neregistrovaný)

Re: §9 příjmy z pronájmu a odpisy
      1) pošlete ho za daňovým poradcem

2) přečtěte si NOZ § 5 a NOZ § 2950

I když nejste ani účetní ani daňový poradce, tak za zpracované Přiznání k dani z příjmů FO svého šéfa budete zodpovídat. A pokud vznikne chybným zpracováním DAP poplatníkovi nějaká škoda, bude se moci hojit na Vás, zaplatíte to ze svého.

3) vedle ZDP § 9 si prostudujte Pokyn GFŘ D-22 k § 9 ZDP

Předal Vám karty majetku s pořizovací cenou, s předchozími odpisy, s technickým zhodnocením? Máte k dispozici vyúčtování záloh, které byly spojeny s provozem domu a které lze započítat do výdajů roku 2017? Máte k dispozici údaje o čerpání dlouhodobých záloh na opravy domu a bytů za rok 2017 ("fond oprav")?

Co je přesně pod tím "byty napůl s manželkou"? Byty jsou v podílovém majetku? Nebo jsou v SJM?

Nepronajímá se prostřednictvím SVJ část nebytových prostor, příslušejících k dotčeným bytům?

Máte záznamy příjmů, spojených s nájmy? Rozdělené na příjmy, které se zdaňují, příjmy spojené se zálohami které se budou nájemníkům vyúčtovávat, příjmy které se vztahují k jistotám.

Chce uplatňovat skutečné výdaje, nebo výdaje podle § 9 odst. 4) ZDP?

• 9. 4. 2018 10:42

Monikaaa (neregistrovaný)

Re: §9 příjmy z pronájmu a odpisy
      Děkuji mockrát za odpověď, byť mi v krabici přinesl vše o čem píšete, raději ho odkážu na daňovou poradkyni. Takové znalosti nemám, abych to zpracovala.