Re: Sleva na děti, není společná domácno
Já nejsem jeho mzdová účetní. I kdybych byla, nemůžu dát na to, že jedna paní povídala. Samozřejmě nic hlásit nebude když nebude chtít, ačkoliv slevu má protiprávně - nemá společnou domácnost. Ptala jsem se jen, jestli to jde nějak vyřešit jinak, než soudně. Jestli se dá nějak doložit ta "nespolečná domácnost", i když chápu, že mzdová se s nikým kromě něho bavit nebude.
Aha, to mi nedošlo :o) Tak pokud to dítě žije ve společné domácnosti s prarodiči a ne s otcem, tak ať si to uplatní prarodič a hotovo...pak je problém toho otce, že to uplatňuje , i když na to nemá nárok...podle mne se musí dokázat společná domácnost a ne nespolečná někoho jiného...
OT. A vyžaduje takové potvrzení ZDP? N E V Y Ž A D U J E
Nevyžaduje potvrzení od poplatníka, který .n.e.v.y.ž.i.v.u.j.e. děti v .... Vyžaduje potvrzení v případě, že vyživuje. Takže zde máme zákon, který je mzdové účetní v tomto případě zcela k ničemu. ...
c) jsou-li poplatníci vyživující děti v jedné společně hospodařící domácnosti zaměstnaní, potvrzením od zaměstnavatele druhého z poplatníků, ve kterém plátce daně uvede, na které děti druhý z poplatníků uplatňuje daňové zvýhodnění a v jaké výši, případně, že nárok na daňové zvýhodnění neuplatňuje,
Jednoduché řešení - zahájit na FÚ správní řízení ve věci přiznání DZV na vyživované dítě s tím, že otec dítěte opustil společnou domácnost a nechce se slevy vzdát.
Ale podat písemně - pak se tím bude FÚ zabývat. Vyzkoušeno, funguje. Telefonicky zavolat beruškám na FÚ nestačí.
Právě. 100% se ztotožňuji s názorem paní Líby. Já jsem mzdová onoho prarodiče, kterému poradím, co píše paní Iva. Moc děkuji. Jinak, paní je velice solidní, ví že slevu by mohla mít až se tyto věci vyřeší, proto ji po mě ani zatím nechtěla. Naopak rovnou mi řekla jak se věci mají a že otec slevu má, jen chtěla poradit jak z toho ven. Ještě jednu moc děkuji.