Re: Exekuce
V zákoně č. 99/1963 Sb. § 279 odst. 2 máte napsané, co patří do přednostních pohledávek. Dokud nezjistíte o jakou exekuci se jedná, nejste schopna správně určit pořadí. Pokud v exekučním příkaze nic není i uplatňování nezabavitelné částky, pak počítáte s celou výši. Zaměstnanec má nějaký souběh, že jste se nad tím pozastavila?
Takže když je oprávněný banka, tak se jedná o pohledávku předností, pokud jsem dobře pochopila?
Zaměstnanec souběh nemá.
Omlouvám se, ale dělám mzdovou účetní chvíli a nemám žádné zkušenosti a jsem takový samouk.
A ještě bych se potřebovala zeptat, pokud povinná je s někým ve společné domácnosti, potřebuji od ní nějaké čestné prohlášení, abych ho mohla uplatnít do nezabavitelné částky? Ještě jednou vám mockrát děkuji!
Pohledávka banky není předností pohledávka.
Jako vyživované osoby uplatníte pouze manželku a děti.
Pokud má tato pohledávka dřívější datum doručení prvnímu plátci, zastavíte srážení na původní pohledávku a začnete na tuto. Pokud ta první není přednostní - to byste srážela ze 2. třetiny dál.
K té druhé pohledávce mi ještě nepřišly podklady, ale ze zápočtového listu jsem vyčetla, že zaměstnavatel před námi srážel pouze tuto pohledávu a že i tato pohledávka je staršího data.
Takže teď budu srážet pouze tuto pohledávku, která mi přišla a to pouze z jedné třetiny (když je nepřednostní) a až mi přijde i druhá pohledávka která bude nepřednostní a "mladšího data", tak budu stále pokračovat v této pohledávce a až tuto splatím, tak začnu splácet tu druhou.
Děkuji mockrát
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
Výše záloh na nemocenské pojištění, které zaplatí OSVČ v roce 2026
Špehování konkurence za pár stovek: Jak najít jejich slabiny a vytěžit z toho maximum
Mzdové účetnictví v roce 2025 aneb krátké ohlédnutí končícím rokem
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti