Re: Personální audit na mzdové účtárně
proč? mimo mísu jste spíše vy, majitel rozhodne, vydá pokyn vedení, ti zajistí provedení auditu a vy se podřídíte, protože vám žádné právo kritizovat rozhodování ve firmě nenáleží, jste jen zaměstnanec ve mzdové účtárně a tečka.Výsledek auditu, pokud z něj pro vás vyplyne konkrétní úkol, je pro vás závazný, řeci účetní nebude kafrat řediteli do řízení.Pokud se vám to nelíbí, můžete kdykoliv změnit zaměstnání, ale s kafráním do řízení neuspějete asi nikde.
Re: Personální audit na mzdové účtárně
Tak ono je vidět, že tazatelka nemá mnoho zkušeností, jinak by se nad takovou běžnou věci, jako je personální audit, nepozastavovala. Já bych jí spíše doporučila, ať si založí firmu, pokud něco umí a pak nebude v podřízenému postavení, které ji zjevně vadí.
Já si píšu "deníček" každý pracovní den, a to od svého nástupu do prvního zaměstnání, a to už je pěkná řádka let. Že se mi vždy jenom vyplatilo, snad psát ani nemusím.
Re: Personální audit na mzdové účtárně
Paní VH, já se někde pozastavuji nad auditem? Já jsem překvapená, že něco takového existuje? Taky asi máte potíže s porozuměním psanému textu. Já se pouze ptám na formu, jak to probíhá jinde. Nepodařilo se mi to nikde dohledat, proto se ptám těch, kdo si tím již prošli. A dle čeho usuzujete, že mi ZJEVNĚ vadí podřízené postavení? Nějaký bližší psychologický rozbor? Jinak Vás tedy obdivuji, že si píšete deníček, to ano.
Re: Personální audit na mzdové účtárně
Takže já se mám zeptat majitele, jak probíhá audit jinde? Ahá :) Na to se totiž ptám… přečetl jste si vůbec po sobě tu Vaši první odpověď? Asi ne, že. A já píšu někde o tom, že se nepodřídím, že budu něco bojkotovat a že budu kafrat řediteli do řízení? Rozumíte psanému textu? Ptala jsem se pouze na to, jak to probíhá jinde. Nevidím v tom nic, co mi tady podsouváte. Popisuji pouze to, jakou mám představu - na tom snad nic není.
Re: Personální audit na mzdové účtárně
Jde o klasické měření spotřeby času (snímek pracovního dne). Z administrativních pozic je práce účetní případně mzdové účetní pro měření jedna z těch nejjednodušších, protože činnosti jsou v jednotlivých letech zpravidla stejné.
Vámi navrhovaný postup, aby Vám někdo přeložil seznam prací, případně vycházet z počtu zaměstnanců přináší nepřesné výsledky z důvodů, které Vás jistě samu napadnou - způsob výpočtu měsíční mzdy, náročnost zpracování mezd (exekuce apod.). Takovéto výsledky by pak byly opravdu "vycucané z prstu". Doporučuji důvěřovat těm, kteří už někdy nějaký audit dělali.
Jen pro doplnění - další formou měření spotřeby času je pozorování, u kterého jednotlivé pracovní úkony a čas zaznamenává pozorovatel. Hned to vyplňování tabulek vypadá lépe, že? :-)
Re: Personální audit na mzdové účtárně
Jé, to jsme měli taky. Nastoupil k nám nový manager a také jsme vyplňovali spoustu tabulek - jak dlouho co děláme a proč. Pak jsme se měli zamyslet nad tím, jak bychom naše pracovní procesy měly zefektivnit a každý měsíc jsme měli přijít s nějakým efektivním nápadem, a to to jsme dostávali body = odměny. Pak mně jako mzdové účetní vytknul, že se moc zabývám mzdami a měla bych to zoptimalizovat nejméně o 30 %. Na můj dotaz, co jiného bych případně v těch ušetřených 30 % času měla dělat mi bylo řečeno, že bych měla reportovat. No pár měsíců jsem z něj byla na prášky, ale už byl odejit. Tak jestli není třeba u Vás?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
27. 7. 2018 15:52
Dobrý den,
chci se zeptat mzdových účetních, které prošly personálním auditem, jak tento audit probíhal.
U nás jsme měly zpracovat do tabulky, co děláme a kolik MINUT ROČNĚ nám to zabere. Zdá se mi to jako nesmysl - tohle snad můžu spočítat někde na výrobní lince, nikoliv však na mzdovce, kde je práce velice různorodá a stejný úkon vám může u různých lidí trvat různě dlouho. Jsem naivní, když si myslím, že by to mělo probíhat stylem "Kolik máte zaměstnanců a kolik účetních? Tady je vypsán okruh prací - které z těchto prací provádí ve vaší firmě mzdová účtárna? (protože někde se může mzdovka prolínat s osobním nebo PAM) Děláte dále něco, co není uvedeno v tom seznamu?" A dál třeba kolik je exekucí, jaká bývá nemocnost, jaký je poměr dělnických a technických pracovníků... Prostě sebrat data, která jdou vytáhnout ze systémů a jsou spolehlivá, z těchto údajů potom udělat nějaký závěr. A ne počítat "cosi" (a přirozeně si i cucat z prstu), protože fakt si nevedu posledních 10 let deníček s tím, jak dlouho mi který úkon trval, abych to pak mohla zodpovědně sečíst, vydělit deseti a poskytnout auditorům...
Za všechny postřehy děkuji.