Nevyplacené odstupné za 2018

  • (neregistrovaný)

    28. 1. 2019 13:20

    Dobrý den, mám takový problém a nevím, jak ho řešit.

    Se zaměstnancem byl ukončen PP dohodou z důvodu nadbytečnosti k 31.10. a v dohodě bylo sjednáno 3-měsíční odstupné, které bude ale vyplaceno ve 3 částech - 1. část v prosinci (mzdy za listopad), 2. část v lednu (mzdy za prosinec) a 3. část v únoru (mzdy za leden). Poznamenávám, že tu dohodu jsem nepsala já. Dostala se ke mně až pozdě.

    V tuhle chvíli má vyplacenou jen 1. část. Uvědomila jsem si, že by mohla být komplikace s tím, že kus toho odstupného by nám přelezla do roku 2019 - jednak komplikace v účetnictví a pak komplikace s vystavením Potvrzení o zd. příjmech atd. Proto jsem dohodla s tímto zaměstnancem, samozřejmě po svolení šéfa, že 10.1. (v našem výplatním termínu) nedostane nic, ale 2. a 3. část odstupného mu vyplatíme najednou 31.1.2019 - mám na to e-mailovou komunikaci.

    Bohužel šéf teď začal "dělat vochomůrky" - že prý nejsou peníze a odstupné mu v lednu nevyplatíme...... Je pravda, že finanční situace není dobrá, ale není zas tak špatná, aby se nedrželo slovo.

    Což pro mě znamená hned několik problémů:
    1) se stydím
    2) jsem naštvaná
    3) jsem nešťastná, protože pokud odstupné opravdu nevyplatíme do konce ledna 2019, jak vystavím Potvrzení o zdanitelných příjmech? Daň jsem již odvedla v celé výši.
    4) jak to vyřešit v účetnictví
    5) jak může postupovat bývalý zaměstnanec? Byl to několikaletý, slušný, vzdělaný, seriózní pán. Nyní již je ve starobním důchodu.

    Moc prosím o Vaše názory.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).