Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
28. 1. 2019 13:20
Dobrý den, mám takový problém a nevím, jak ho řešit.
Se zaměstnancem byl ukončen PP dohodou z důvodu nadbytečnosti k 31.10. a v dohodě bylo sjednáno 3-měsíční odstupné, které bude ale vyplaceno ve 3 částech - 1. část v prosinci (mzdy za listopad), 2. část v lednu (mzdy za prosinec) a 3. část v únoru (mzdy za leden). Poznamenávám, že tu dohodu jsem nepsala já. Dostala se ke mně až pozdě.
V tuhle chvíli má vyplacenou jen 1. část. Uvědomila jsem si, že by mohla být komplikace s tím, že kus toho odstupného by nám přelezla do roku 2019 - jednak komplikace v účetnictví a pak komplikace s vystavením Potvrzení o zd. příjmech atd. Proto jsem dohodla s tímto zaměstnancem, samozřejmě po svolení šéfa, že 10.1. (v našem výplatním termínu) nedostane nic, ale 2. a 3. část odstupného mu vyplatíme najednou 31.1.2019 - mám na to e-mailovou komunikaci.
Bohužel šéf teď začal "dělat vochomůrky" - že prý nejsou peníze a odstupné mu v lednu nevyplatíme...... Je pravda, že finanční situace není dobrá, ale není zas tak špatná, aby se nedrželo slovo.
Což pro mě znamená hned několik problémů:
1) se stydím
2) jsem naštvaná
3) jsem nešťastná, protože pokud odstupné opravdu nevyplatíme do konce ledna 2019, jak vystavím Potvrzení o zdanitelných příjmech? Daň jsem již odvedla v celé výši.
4) jak to vyřešit v účetnictví
5) jak může postupovat bývalý zaměstnanec? Byl to několikaletý, slušný, vzdělaný, seriózní pán. Nyní již je ve starobním důchodu.
Moc prosím o Vaše názory.