Re: Nákup kreditní kartou, zúčtování v D
V deníku účtuji jednotlivé účtenky: provozní režie N/1 uplatním DPH. Potom P/1 proúčtování nákupu N/1 v celkové částce - JPR.
Vše bez pohybu peněz. Platba jistiny z B.Ú. - JVY. O kreditní kartě zvlášť neúčtuji. Myslíte, že to tak může být? Jsem více méně laik, tak se raději ptám. Moc díky za info.
Já nerozumím těm zkratkám. Napište, v jakém SW tohle používáte, nebo napište vliv na dań z příjmů.
Vedu daňovou evidenci. Pro kreditní kartu jsem si vytvořila řadu
N/ nákup, P/ vyúčtování nákupu.
Na daň z příjmu má vliv jenom částka nákupu bez daně. Ostatní je bez vlivu na zisk. V deníku vypadá následovně: N/1 nákup materiálu v celkové částce -1000 Kč, P/1 proúčtování nákupu N/1 bankou +1000, jiné příjmy bez vlivu. Splátka jistiny - jiné výdaje bez vlivu na zisk. Nějak jsem se do toho asi zamotala.
splátka jistiny - jiné výdaje bez vlivu na zisk.
Takže nemáte kontrolu, jestli máte všechny stvrzenky, které prošly kreditní kartou, nemáte kontrolu, jestli jste se někde nesekla v částce. Na to byste přišla, kdyby jste párovala úhrady z kreditní karty.
Proč tam máte to P/ vyúčtování nákupu? To je ten okamžik, kdy by to chtělo spárovat s výpisem.
"Proúčtování nákupu N/1 bankou +1000" - to je co? Píšete, že o kreditním výpisu neúčtujete.
Běžný účet v bance bych do toho nemotala. Jenom jednou položkou - splátka jistiny - jako převod na jiný účet.
Nastavení je na Vás. Myslím, že to máte zbytečné komplikované bez návazných kontrol.
Jak si uplatním DPH z jednotlivých nákupů, když do toho nebudu motat peněžní deník. A dám si tam jen splátku jistiny.
Nákup dávám mínusem, proúčtování dle výpisu ke kreditní karty plusem. Takže jednotlivé položky jsou ve dvou řádcích nákup + proúčtování z kreditní karty. Proúčtování jednotlivých položek mi pak dává součet jistiny. Děkuji za váš čas a názor.
vé částce
>>>-1000
>>>Kč, P/1
>>>proúčtování nákupu N/1 bankou +1000, jiné příjmy bez
>>>vlivu. Splátka jistiny - jiné výdaje bez vlivu na
>>>zisk.