Re: účtování dokladů placené kartou v Po
Mohu se podělit s tím, jak řeším evidování dokladů, placených platební kartou, v účetnictví svých klietnů
SW Pohoda - Ostatní závazky / řady
18P31 leasing (nebo jiné závazky, dle potřeb klienta)
18P32 vyúčtování pracovních cest
18P33 platby kartou
18P34 mzdy
18P35 předpisy nájmů nebytových prostorů
18P36 předpisy ost.závazků, penále, daní,.....
.........
Ostatní závazky 18P35 platby kartou
Přijatý doklad placený kartou / paragon,..
(snaha je v této řadě evidovat doklady do 10.tis.Kč)
základ DPH 5x/325
DPH 343/325
U účtu 325 mám v účtové osnově zatrženo "Sledovat saldokonto"
Většinou mají u mých klientů platební kartu osoby, které jsou současně společníky+jednateli+zaměstnanci, proto než vyhodnocovat, zda je vhodnější účet 365 nebo 379 nebo 333, tak mám analytiku pro účet 325.
.........
V interních dokladech vedu opravdu jen "interní" doklady, ne doklady, na základě kterých jsou účtovány pohledávky nebo závazky
SW Pohoda - Interní doklady / řady
18IDd Interní doklady - daňové doklady k zálohám
18IDe Int.doklady-přiznání+odpočet DPH/EU,dovoz
18IDm Interní doklady - mzdy
18IDk Interní doklady - kurzové rozdíly
18IDp Interní doklady - podrozvahová evidence
18IDv Interní doklady - vnitřní doklady
18IDz Interní doklady - zápočty
.........
Re: účtování dokladů placené kartou v Po
Dobrý den, mockrát děkuji za Vaši rozsáhlou odpověď, zkušenosti a hlavně práci a čas.
Ráda se Vámi inspiruji, tak je dám do ostatních závazků také na U325 (místo U365-záv.ke spol.,kt.drží kartu jako jediný ve firmě).
Jinak já v ID sleduji řady jen pro:
DD k zálohám
a pak vše ostatní dávám do jedné řady (mzdy, zápočty, stravenky, ostat.úč.operace na konci a začátku roku, jinak kurz.rozdíly většinou účtuji přímo v bance při placení, DPH EU dovoz)
Nyní tedy asi dle Vašeho příkladu ještě dám samostatnou řadu dokladu na 18IDe Int.doklady-přiznání+odpočet DPH/EU,dovoz (dle Vás)
Já si vnitřní doklady kvůli lepšímu členění a třídění zadávám nejdříve písmeny a pak rok:
ID19-interní doklady
DD19-daň.doklad na přij.platbu
a nyní přidám:
EU19-Int.doklady-přiznání+odpočet DPH/EU,dovoz
Protože, pokud v jedné agendě všechny doklady začínají např. 19xx, tak nevím, jak si je vyfiltrovat nebo třídit pak podle druhu, proto začínám různými písmeny:) - levá myš na číslo a pak kliknu např. na I nebo D atd., jinak nevím, jak bych si je dle jednotlivé agendy vytřídila.
Děkuji
Re: účtování dokladů placené kartou v Po
Převzala jsem tvorbu řady od Pohody. Co rok, to nová dvě první čísla.
Když chci vytřídit jen určitou řadu, tak stačí pravým tlačítkem myši kliknout na "Číslo" a napsat dvě-tři písmena z řady, kterou potřebuji.
Takže když mám řadu 18IDv, tak stačí napsat dv - a mám vytříděny jen interní vnitřní doklady.
Když jsem překlopovala údaje do exelu a tam s daty dále pracovala, tak pro řazení dat podle let byly řady začínající číslem (rok) lepší.
Jinak jsem si v SW vytvořila svoje "logické" předkontace, ty jejich písmenkové jsem nevydýchala. Takže namísto písmenkových zkratek mám v předkontaci např. u interního dokladu ke mzdě 521012_331012.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
31. 1. 2019 7:53
Dobrý den, moc prosím o konzultaci, nemám to s kým probrat:)
Účtuji v Pohodě. Nákupy kartou účtuji 5xx/365 (závazek k tomu, kdo je držitel firemní karty)
Doposud jsem doklady placené kartou účtovala v interních dokladech (měla jsem na to jednu řadu ID) (bez salda), ale dokladů přibývá a jsou to většinou dobírky (přijde balík doveze ho PPL a faktura je přiložená většinou v balíku), které platíme kartou řidiči (ne v hotovosti).
V inter.dokl.se účtuje přece jen trochu "těžkopádněji" (neumí to "samo" zaokrouhlení).
Proto mě napadlo, že bych tyto doklady evidovala buď ve fakturách přijatých pod 2. řadou na U 365-musela bych zde vést saldo? (1. řada by byly klasicky faktury na U321).
nebo v agendě ostatní závazky - pod 2. řadou na U365-asi by to chtělo vést saldo? (1. řada by byly ostatní závazky jako je pojistky na U325)
Anebo, pokud jsou to faktury placené kartou, mám je klasicky vést na U321 v jedné řadě faktur přijatých? A další účtenky při nákupu klasicky v kamenném obchodě placené kartou bych účtovala dále v interních dokladech na U365 (bez vedení salda)?
Rozjíždím účtování v r.2019 a ráda bych si to po Vaších konzultacích nastavila. Výše uvádím varianty, které mě napadly a neumím to rozseknout.
Děkuji všem za rady.