Vysvětlím :-)
V ABRA GEN (skvělý SW) jsou buď zálohové listy přijaté (ZLP) - ty slouží k zápočtu plateb do rychle následně došlých přijatých finálních faktur.
Kromě toho jsou tam taky daňové zálohové listy přijaté (DZP). V tom druhém případě se účtují s DPH ...
Ale ona už v lednu byla ta platba, takže:
jsem myslel taky na variantu 2), ale protože už platba v lednu 2018 proběhla, zapsal bych tu zapomenutou DZP (včetně DPH) do prosinci 2018 (byla by hrazena tou lednovou platbou) ...
a na konci řady FP (faktury přijaté) bych zapsal tu vyučtovávací fakturu, kde se odečte ZD i DPH (bylo již uplatněno v DZP) a náklad bude 2018 ...
Stejně musím kvůli drobné chybě dělat dodatečné DPH 4.Q 2018 a následné KH 4.Q 2018.
Mně to přijde logické ... mýlím se?
Myslela jsem to tak, že Vám neporadím, jak napravit stav ve Vašem SW, když ho neznám.
Kvůi zapomenutému dokladu z 2018 přece nemusíte dělat dodatečné DPH za prosinec. Můžete doklad zařadit do posledního neuzavřeného období 2019.
Doklad zařaďte do řady 2018, vyúčtujte zálohu, budete mít náklad v 2018 a nárok na odpočet DPH posuňte do 2019.
Rozumím,
ABRA tohle umí asi takhle:
FP-100/2018__31122018__Základ daně__________________1000___50400___32100
FP-100/2018__31122018__DPH pozdější odpočet 21%___200____34391___32100
FP-100/2018__31032019__DPH vstup 21%_______________200____34320___34391
Neboli se to DPH přes 34391 převede na 31.3.2019 ....
Tohle by systém měl umět mj. pro většinu nákupních dokladů, tedy v mém případě FP a DZP .
Zbývá už jen obava z faktu, zda nevadí použití této metody odpočtu DPH v pozdějším období v případě, KDY UŽ TEKLY PENÍZE v období předchozím. Tedy odsouvat odpočet DPH dokladu, který už byl zaplacen.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
24. 3. 2019 15:28
V lednu 2018 byl e-mailem obdržen daňový zálohový list (školení) na částku cca 3000 Kč. Ten byl omylem zapsán jako běžný (tedy nedaňový) zálohový list. Ale byl okamžitě uhrazen.
Následně (za pár dnů) přišel do mailu finální daňový doklad.
Ani jeden z těchto dvou daňových dokladů nebyl zapsán do účetnictví. Daňový zálohový jen jako obyčejný a finální zaúčtovací vůbec. Prostě se na to školení zapomnělo ... Takže v systému visí jen ta úhrada.
Co teď s tím?
a) udělat časové rozlišení platby zálohy a v novém roce udělat oba doklady (zálohový daňový list i finální fakturu) s tím, že uhrazeno loni (a díky čas. rozlišení i náklad je 2018)
Otázka je, co s tím špatně zapsaným zálohovým listem ... nebyl zapsán jako daňový.
b) dopsat oba doklady do starého roku do prosince 2018 a udělat k dotyčnému období dodatečné DPH a následné KH?
nebo nějak jinak? Díky :-)