Pokud tam nebudete mít nějaké šílené špeky, tak to snad zvládnete. Určitě si musíte něco nastudovat. Daňová evidence je jen o stanovení správného základu daně ze zaplacených transakcí. Předpokládám, že byste nebyl plátce DPH. (ale i plátcovství někteří zvládají bez účetní)
Na vedení účetnictví byste účetní rozhodně mít musel. Daňovou evidenci byste měl být schopný si vést sám, třeba v Excelu (nebo i ručně v nějakém sešitu). Evidují se příjmy a výdaje (v hotovosti i na bankovním účtu), dále pak majetek a závazky.
Pro evidování příjmů a výdajů vám v nejjednodušší formě stačí pouze dva sloupečky "příjmy" a "výdaje" (+ samozřejmě sloupeček s datumem a s krátkým popiskem, o co se jedná - např. "nákup materiálu" nebo "úhrada faktury od zákazníka Jana Nováka"). Pokud to chcete mít více rozčleněné, můžete si příjmových a výdajových sloupečků udělat více (neexistuje žádný povinný formulář). Můžete mít třeba sloupečky "výdaje na materiál", "výdaje na reklamu", "výdaje na pojištění OSVČ" atd. (A nebo to vše můžete házet do jednoho sloupečku "výdaje"). Nebo můžete zvlášť evidovat příjmy/výdaje v hotovosti a zvlášť ty na bankovním účtu. Záleží na vás, co vám připadá přehlednější.
Existují formuláře, které vycházejí z bývalého "jednoduchého účetnictví" (jehož je daňová evidence nástupcem). Můžete používat tyto formuláře, ale nemusíte (není to předepsáno zákonem), můžete si udělat vlastní s úplně jinými kolonkami.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
26. 3. 2019 14:34
Dobrý den,
chci si založit živnost na zámečnické práce a uvažuji jakou evidenci mám vést. Je nejlepší výdaje procentem z příjmů? (Měl bych 80% výdaje), nebo je lepší daňová evidence či účetnictví?
Děkuji