Myslím, že nemáte odsekávat ani se jinak nevlídně k zákazníkovi chovat. A pokud je opilý a naváží se do Vás a jinak Vás neslušně slovně obtěžuje, neodpovídat a zavolat ochranku nebo šéfovou, situaci jim vysvětlit a hlavně klidně, nehádavě, pokud možno ne před ostatními zákazníky. To je můj názor.
Ano ? Ale když ochranku nemáte a šéfová radši nic neřekne ,co se má potom dělat? Myslím si že člověk má právo na to aby se s ním jednalo slušně,a pokud je diskriminován má právo se bránit,,,sice se traduje že zákazník náš pán ale co vlastně dělat když se stane že vedení odvrací oči? A to nejsem jediná v obchodě z prodavaček které mají takové problémy,,,
A nevlidne jsem se nechovala pouze jsem řekla že jestli se mu to nelíbí může odejít to taky udělal, spíš než o to mi jde o vedení které si dělá co chce a problémy celého obchodu neřeší,, např vedoucí objedná paštiku,,,nikomu to neřekne a my o tom nevime,hlavně když říká že si vše musíme říkat,,,pak se paštika najde někde kde ji odložila a řekne že za to můžeme mi že to není na obchodě,,,jak ale to máme vědět? Já kontrolují dodaky ale když ona má vlastní a kupuje si to co chce přitom to zákazníci nekupují? Snad prodavačka ví co lidé rádi? Co si o tom myslíte?
Jde vidět že tady nikdo nepracuje jako prodavačka a vůbec neví na co vše má prodavačka právo,,,jde spíše o princip toho co si lidé myslí,práci si člověk vždy najde. Otázkou však je co s takovými zákazníky kteří si myslí že prodavačky jsou roboti dělat,podle zákoníku je tohle bezdůvodná diskriminace která je pokud nevíte zakázána, a pokud tohle trvá déle ,může se jednat i o šikanu personálu...
Pokud si myslíte opak ,myslím tím že prodavačky jsou roboti a zákazník si říká co chce,,,nejspíš jste jedním z těch typu lidí co se nudi,neumíte se vzit do ostatních lidí a možná samy chodíte a bezdůvodně tohle děláte... Ač se zdá tohle jako naprostá pitomost jedná se o docela důležité téma jenž netrápí jen prodavačky.
Jak tuším ozvou se zde jen lidi s pitomymi "radami" nebo s povídáním o tom že prodavačka musí mít vždy úsměv na rtech.(Nemusí) a tak vám předem říkám že jsem schválně chtěla zkusit psát na fóra co z toho vzejde a jde vidět že lidství se tak nějak vytrácí...
Pokud vím psala odsekla..to už se slovickarime? Měla bych vysvětlovat co znamená odseknutí? Sama odsekavam v jednou kuse ,,,, Odseknutí lajcky řečeno pohotová odpověď,,, naprosto paní chápu jelikož jsem zažila něco podobného,, ja jsem vyšla z toho dobře...bylo to reseno jako diskriminace kvůli pohlaví a vzhledu... Zažily jste někdo něco podobného?
Odsekávání jsou možná pohotové odpovědi, ale pronášené nepříjemným způsobem. Obtěžování a třeba oplzlé řeči ze strany zákazníka nejsou v pořádku a měl by být takový zákazník vykázán - a kým, to záleží na tom, o jaké jde pracoviště. Hospodská v paluši může zvolit peprnější slovník a třeba ho odpálkovat sama (pokud to zvládne) a nic se neděje. Jinde se vykázání musí ujmout třeba vedoucí. A některé řeči mohou být i trestné. Ale jak jsem pochopila, nešlo o obtěžování nebo oplzlé nebo o dokonce o trestné řeči, ale o to, že zákazník prostě prudil a byl protivný. Vzpomněla jsem si na film Restaurant pana Septima, jak Funes, coby restauratér v přestrojení, zkoušel své zaměstnance, jak se chovají k prudícím hostům a jak se umějí ovládat. Ale zákazníkovo hučení na prodavačku, že ona může za to, že není zboží, jaké on chce, fakt není diskriminace.
A Vy, ať už jste ta původní tazatelka nebo její kolegyně, si pořádně přečtěte, co jsem psala a píšu já. Buď ten zákazník měl řeči takové, že splňují definici trestného činu, pak máte právo podat na toho člověka trestní oznámení. Pokud měl nějaké opilecké řeči typu "mně se nelíbíš, máš velký zadek, není chlast, co chci a můžeš za to ty" a jiné urážky, tak je to o tom, jak se ta prodavačka dokáže ovládat a stále s ním slušně jednat (i když on slušný není). Práce s lidmi není jednoduchá, to je fakt, zákazníci jsou různí, příjemní i nepříjemní a vedení by mělo v takových situacích podržet svůj personál. Pokud si vedení přeje, aby prodavačka byla i při obsluhování nepříjemného prudícího zákazníka příjemná, ovládající se a neodsekávající, no tak v tom obchodě mohou pracovat jen prodavačky za všech okolností příjemné a neodsekávající, které umí v takových situacích stisknout rty a zákazníka obsloužit nebo ho třeba přesměrovat na kolegyni, která to s ním bude umět líp. A pokud se prodavačka neovládne a vypění (což je lidské, ale v obchodě ne žádoucí), je potrestána třeba tím finančním postihem pohyblivé nenárokové složky mzdy. Ale co po nás tady vlastně chcete za radu? Ptáte se na svá práva. Máte právo si jít na vedoucí stěžovat výš - pokud tedy nad sebou někoho má a není ona sama majitelkou obchodu. Nebo máte právo dát výpověď a najít si zaměstnavatele a pracoviště, které Vám bude vyhovovat jak prací, tak vztahy. Nebo máte právo otevřít obchod svůj a zaměstnat prodavačky.
Nechápu co myslíte tím "nevíte, na co má prodavačka právo". Nevím, jaká jiná práva by měla mít prodavačka, než každý jiný zaměstnanec. Takže nevím, co se řeší. Pokud ji obtěžoval - obrátit se na policii, pokud se jí práce nelíbí, neboť každá má svá specifika , tak ať si najde jinou. Těžko bude vedoucí jí stát za zadkem a odhánět od ní nepříjemné zákazníky. Že takoví budou, s tím musí počítat. Nevidím tady nic k řešení, protože vedoucí asi fakt nebude číhat, kdy přijde zrovna pro tuhle prodavačku nepříjemný zákazník , aby situaci mohl řešit.
Myslím si že vedoucí by se měla zastat svého personálu, a když muž jak paní psala otravuje i ostatní zaměstnance nevidím se že tu podporu u vedoucího nenajde nikdo z nich,,,řešíte jen slovíčka, slovickarime všichni ale pokud máte jen pitome "chytré odpovědi" radši ani nepište,,,
A co vlastně chcete za radu? Jak přinutit vedoucí, aby se zastala prodavačky? Nebo aby vedoucí neobjednávala zboží, které se neprodá a nenechávala ležet paštiky někde, kde o nich nikomu neřekne? Aby nesváděla své pochybení na prodavačky? Taky myslím, že by se vedoucí měla zastat personálu před opilým zákazníkem. A taky si myslím, že by měla být dobrá spolupráce mezi vedoucí a prodavačkami. Ale takové situace, jako nespokojenost prodavaček s vedoucí a její organizací práce a prudící protivní zákazníci versus nervózní naštvané odsekávající prodavačky, za které se vedoucí nepostaví - to Vám zákon nevyřeší. Pokud tedy nejde ze strany toho zákazníka o trestný čin. Mimochodem - odsekávání je pro mě synonymum poštěkávání.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 6. 2019 0:17
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat,už jsem toho načetla tolik,ale pořád si nejsem zvlášť jistá,,,Jsem prodavačka v menším obchodě, většinou u masa nebo dodám zboží do regálů,,už několikrát se mi stalo,že jsem slyšela narážky od zákazníků,jde o urážky které se nevztahují k tomu co dělám,Práci dělám řádně a celý den se nezastavym, Jednu dobu přichazel opilý muž co na mě spustil že nechce abych , jej obsluhovala že se mu nelibim, že nemam to co on chce,že za to můžu já atd,,,ckdyž jsem mu odsekla že Teda může odejít když se mu to ...
nelíbí,rázem si začal stěžovat šéfové,,,šéfová mi myslím bezdůvodně Nadala a dokonce mi sáhla i na peníze... chtěla jsem se zeptat co v takové situaci dělat když opilý člověk bezdůvodně uráží?ano říká se nás zákazník náš pán,ale vše má své meze a ponižovat se nehodlám,,