Mysím, že pro vás bude lepší zařadit do DHM- z důvodů případných kontrol na využití dotace i pro váš přehled o tomto majetku, také záleží na tom jaké podmínky pro evidenci dotací vám stanovuje jejich poskytovatel. TZ provedené v prvním roce po zařazení majetku do užívání se stává součástí jeho vstupní ceny- § 29 ZDP.
Děkuji za radu.
Pokud bude tedy TZ součástí vstupní ceny lze postupovat takto?:
1) Faktura za kontejnery 1.000.000,- Kč (došlo v květnu).
2) Zařazení majetku do užívání v červnu za vstupní cenu 1.100.000,- Kč a začátek odpisování.
3) Faktura za služby 100.000,- Kč (přijde v červenci nebo později v roce 2019).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
9. 7. 2019 12:01
Dobrý den,
pořídili jsme několik kontejnerů s dotací. Pokud odečtu dotaci, bude částka na jednotlivé kontejnery nižší než 40.000,- Kč. Musím je zařadit jako DHM nebo můžu rovnou do nákladů?
Pokud jako DHM tak fyzicky přišli v květnu, ale začali jsme je využívat až v červnu. Problém je, že nám má být ještě vyfakturována částka od firmy, která nám pomáhá s dotací a vede projekt (je zahrnuta i v uznatelných nákladech dotace). Několikrát jsem už fakturu poptával a pořád jsme ji neobdrželi. Pro zařazení jako DHM tak nemám cenu úplnou a nezbývalo by než krátce po červnovém zařazení dělat technické zhodnocení ke všem kontejnerům v poměrné výši.
Jak tedy správně postupovat?