Dobrý den,
to není vůbec takto jednoduché. Koukněte do - Zákon č. 499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů.
Naše firma vznikla v roce 1992, v archivu jsme se už nemohli hnout v roce 2005 a tak jsme začali vyřazovat a skartovat. V těchto letech jsme museli žádat ještě archiv. Myslím, že od roku 2016 jako soukromoprávní původci již nežádáme, ale samozřejmě děláme soupis vyřazovaných dokumentů v souladu se skartačními lhůtami. Doporučuji to dělat každý rok, jak si to nastavíte, tak už to potom dlouho netrvá a hlavně toho není tolik.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
29. 8. 2019 8:25
Dobré ráno,
jsme malá firma a máme zatím všechny doklady od roku 1991 schované. Rozhodli jsem se, že bychom některé doklady, jako bankovní výpisy a pokladní doklady + pomocné sešity se seznamy vydaných a přijatých fakturu, které si paní účetní vedla pro lepší orientaci v účetnictví, zlikvidovali. Máte někdo zkušenosti, mohu to jen tak spálit? Máme domovníka, kterého bychom tím pověřili. Nebo je to potřeba dovézt do sběrného dvora, kde to likvidují? Dočetla jsem se, že to není potřeba nikde hlásit. Skartovat to nebudeme, naše skartovačka je malá a určitě bychom ji tím zničili. Děkuji