Dovolená se smí proplácet pouze při skončení pracovního poměru, vy jste ji mohla pouze čerpat. Kdy jste požádala o čerpání dovolené v roce 2020? Požádala jste o čerpání před skončením čerpání MD tak, aby čerpání dovolené bylo bezprostředně po skončení MD? Pokud ano, měla jste nárok čerpat dovolenou celou za rok 2020, pokud váš pracovní poměr bude trvat celý rok 2020.
Požádala jsem před skončením MD, posílala jsem paní účetní žádost, kde jsem uvedla, že žádám o proplacení dovolené po skončení MD. Zřejmě jsem to tedy špatně formulovala, ale požádala jsem včas. Paní účetní mi dovolenou ale proplatila, i když mi pracovní poměr neskončil, ale proplatila mi zbývající dovolenou z roku 2019 tj. 8,5 dne a pouze ty 4 dny roku 2020. Můžete mi poradit, prosím, jak mám tedy teďka postupovat? Nemám tedy na celou dovolenou nárok, když jsem v žádosti špatně formulovala, že žádám o proplacení, místo čerpání??
Pokud nastupovala na MD 14. 10. 20219 (jak tazatelka uvádí), tak MD trvala do 26. 4. 2020. Chybu vidím na straně mzdové účetní, která neví, že MD se pro stanovení nároku na ŘD bere jako odpracovaná doba a zaměstnankyni náleží celoroční nárok ŘD. A jen tak mimochodem nechápu ani, kde přišla na 4 dny. Pokud by stanovila pouze poměrnou výši (což je samozřejmě špatně), tak by byl nárok na 3/12 to je 5 dnů. A další chyba je, že měla dostat zaplacené teprve 4 dny čerpané dovolené za měsíc duben a zbytek čerpání by měl být až příští měsíc. Nebo zaměstnankyně dostala teď zaplacené 4 dny, jak uvádí a zbytek bude mít zaplacený příští měsíc v květnové výplatě. Ale to jsou všechno jen spekulace, nevíme co je na výplatním lístku uvedeno jako nárok a co je v dubnu čerpáno. Takže chyba může být jak na straně účetní ale i na straně zaměstnankyně, která si myslí, že v dubnu měla dostat celou dovolenou zaplacenou a ono to tak není.