Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 8. 2020 21:50
Dobrý den,
vím že to není z oblasti účetnictví, ale třeba někdo budete vědět...
Jako výrobní firma začínáme řešit ATS/OTIF protože někteří naši zákazníci podle toho posuzují svoje dodavatele. Často se nám z různých důvodů stává, že zakázka bude dodána v jiném termínu nebo množství.
Pokud vše chápu správně, je nutné nejen informovat zákazníka a změnu si s ním odsouhlasit, ale oba dva musíme upravit ve svých systémech parametry zakázky. To platí pochopitelně v případě, že zákazník se změnou souhlasí. Pokud nesouhlasí, nemůžu si ve svém systému tyto parametry měnit, protože výše zmíněné ukazatele by mi zobrazily jinou křivku než našemu zákazníkovi.
Je ale postup, kdy nejsem schopen splnit, ale odsouhlasíme si nový termín/množství a změníme parametry zakázky správný? Ve výsledku (zahnáno do krajnosti) nedodám ani jednu zakázku včas, ale protože zákazník vždy schválí změnu, tak budu dodavatel kategorie A?
Děkuji za jakýkoliv komentář či názor
Markéta