Dobrý den, sice jsem také začátečník, ale už jsem se tím prohrabal.
Nejdříve musíte zapsat fakturu vámi vystavenou (FAV).
1. Respektivě na účty 311/604.
2. Až budete párovat bankovní výpisy, tak tu fakturu pod číslem vystavení, variabilním symbolem spárujete tedy 221/311.
Se zásilkovnou jsem se nedávno "seznamoval", ale rádi používají úhradu vzájemným zápočtem, tedy pokud posíláte balíky na dobírku, tak tu dobírku vyberou a odečtou od toho fakturovanou částku za služby. A vy musíte zaúčtovat přijatou fakturu od zásilkovny a také zaúčtovat sníženou cenu u faktury vystavené zákazníkovi (řešit se to dá vzájemným zápočtem). Ale také se dá požádat, že Vám nebudou dělat úhradu vzájemným zápočtem a pouze Vám budou fakturovat za službu. V klasickém případě 518/321 a zásilkovna vybrané peníze zašle pod číslem objednávky (faktury, variabilního symbolu), čímž se dá dobře spárovat platba zaplacení.
3. Poštovné 51802 (doporučuji analyticky rozdělit) - za zaslání balíků, pokud nakupujete obálky a podobné tak na 501. Jestliže zboží nakoupíte a naskladníte, tak musíte při prodeji také vyskladnit to se dělá přes 504/132,112.
Tak zkusil jsem Vám poradit.
Jestliže se mýlím, tak se rád od ostatních nechám poučit. :)
Hezký den i Vám.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
25. 8. 2020 14:45
Dobrý den,
jsme začínající e-shop a neplátci DPH.
Zajímalo by mě účtování poštovného při využítí zasílání balíku přes Zásilkovnu.
1.Celkovou částku za prodaný produkt dám na 221/604 (to co nám zákazník zaplatí). Nebo musím použít pohledávkový účet (311/604) a poté až zúčtovat na banku (221/311)?
2. Jak dále funguje Zásilkovna? Za poslaný balík mi vystaví fakturu a já budu poštovné účtovat jako 518/321?
3. Výsledná tržba bude poté → tržba na Bú - náklady na pořízení (504) - poštovné (518?) - spotřeba (501 např. obaly).
Nejsem "ostřílená" účetní - spíše začátečník.
Předem děkuji za odpovědi a přeji hezký den