Stanovení výše výživného

• (neregistrovaný)

16. 9. 2020 17:32

Prosím o informaci, děkuji.
    Jsem laik v otázce, kolik asi nejméně může platit otec dítěte matce na výživném. Teď bohužel by se mi aspoň přibližná informace hodila. Vím, že soud vychází z jemu poskytnutých dokladů o příjmech otce a matky dítěte a tak rozhodne. Rozhodnutí soudu zatím není. Pokud se ale otec s matkou dohodnou předem sami na určité výši, tak otec může dávat matce jen to, co se předem dohodnou? Mám za to, že v tomto případě se dohodli na malé částce. Matka teď žije již sama s dvěma dětma. Je možné, aby otec dával dohodnutou nízkou částku, přestože bude existovat rozhodnutí soudu o jiné částce?
    Děkuji
    Janek..

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 9. 2020 17:44

jukk (neregistrovaný)

Soud si vyžádá od zaměstnavatele otce i matky výši příjmů za určité období. Do rozhodnutí soudu záleží na jejich domluvě ohledně výši výživného. Po vydání rozsudku a nabytí právní moci musí rodič platit výživné dle rozsudku.

• 16. 9. 2020 17:51

xy (neregistrovaný)

soud nepřihlíží jen k příjmům, ale v případě malých příjmů k tomu, kolik by mohl být příjem, kdyby byl chtěl...
      musíte platit to, co rozhodl soud, vaše domluva je o ničem. matka se nemůže vzdát peněz v neprospěch dítěte. nejmenší výživné v dnešní době jsem viděla 500 kč, otec byl invalida neschopný práce s nízkým důchodem.
      proč se ptáte? co je vám po tom, kolik platí otec dětí jejich matce? jste snad to dítě?

• 16. 9. 2020 18:32

janek.. (neregistrovaný)

Děkuji za odpovědi. Jsem ráda, že od rozhodnutí soudu musí otec platit minimálně částku uvedenou na rozhodnutí. Děkuji.

• 16. 9. 2020 19:23

Free (neregistrovaný)