Dobrý den, mám dotaz ohledně nájemníka (podnikatele) se kterým řešíme následující,:
Jedná se o třípatrový dům s přízemním obchodem.
V době kovidu (1. vlna) jsme odpustili půlku z čtvrtletního nájmu, v červenci tohoto roku začala probíhat rekonstrukce 1. patra (obyvatelný prostor, také v našem vlastnictví), kdy se člen domácnosti propadl zrkze podlahu do zadní části obchodu, po té následovalo kontaktování nájemníka s nabídkou zadělání stropu, vymalování a přidělení světel na naše náklady (samozřejmě i úklidu celého obchodu). S nabídkou souhlasili.
2. Den jsme dorazili k obchodu, (úklid, aby mohli v pondělí otevřít), nic neproběhlao, ve dveřích stála dcera nájemníků, která chtěla veškerou záležitost řešit přes pojišťovnu, začali jsme provádět tedy patřičně kroky, focení, natáčení, zjišťování, zda máme pojistku odpovědnosti. Člen, který stropem propadl pojistku měl, o pár dní později se zastavil na prodejně s formulářem z pojišťovny, kdy nájemník náhle tento způsob řešení odmítl.
Musím zmínit, že přes pojistku to chtěli řešit kvůli nákladným škodám, které jsme způsobily (taky musím zmínit, že škvára a prach byly opravdu všude, taky v otevřených pytlích s drahým krmivem pro psy, chtěli nahradit škodu a pytel chtěli vyhodit, nabídla jsem jim, že granule odkoupím).
Po následné výměně názorů jsme jim teda vyřízení záležitosti nabídli na naše náklady, do toho předělaváme další dva byty, ten v prvním patře a druhý byt pro maminku.
Přiznávám, že to trvalo delší dobu, na stropu jsme byli domluveni do konce srpna, skutečný datum je 4.-5.9.
A teď k věci, nájemník zaplatil bez předchozí domluvy polovinu čtvrtletního nájmu, a nyní dopředu opět zaplatil jen polovinu nájmu, protože nebyly dodány světla. (obchod je dlouhou dobu ve ztrátách)
Brání se tím, že nemohl poskytovat zadní prostor prodejny pro zákazníky, ve skutečnosti ale do zadních prostor prodejny nikdo nemohl, protože tomu bránila klec s papouchem.
Prosím můžete mi dát obecnou radu, zda toto nájemník může? Děkuji
26. 9. 2020 12:15
Dobrý den, mám dotaz ohledně nájemníka (podnikatele) se kterým řešíme následující,:
Jedná se o třípatrový dům s přízemním obchodem.
V době kovidu (1. vlna) jsme odpustili půlku z čtvrtletního nájmu, v červenci tohoto roku začala probíhat rekonstrukce 1. patra (obyvatelný prostor, také v našem vlastnictví), kdy se člen domácnosti propadl zrkze podlahu do zadní části obchodu, po té následovalo kontaktování nájemníka s nabídkou zadělání stropu, vymalování a přidělení světel na naše náklady (samozřejmě i úklidu celého obchodu). S nabídkou souhlasili.
2. Den jsme dorazili k obchodu, (úklid, aby mohli v pondělí otevřít), nic neproběhlao, ve dveřích stála dcera nájemníků, která chtěla veškerou záležitost řešit přes pojišťovnu, začali jsme provádět tedy patřičně kroky, focení, natáčení, zjišťování, zda máme pojistku odpovědnosti. Člen, který stropem propadl pojistku měl, o pár dní později se zastavil na prodejně s formulářem z pojišťovny, kdy nájemník náhle tento způsob řešení odmítl.
Musím zmínit, že přes pojistku to chtěli řešit kvůli nákladným škodám, které jsme způsobily (taky musím zmínit, že škvára a prach byly opravdu všude, taky v otevřených pytlích s drahým krmivem pro psy, chtěli nahradit škodu a pytel chtěli vyhodit, nabídla jsem jim, že granule odkoupím).
Po následné výměně názorů jsme jim teda vyřízení záležitosti nabídli na naše náklady, do toho předělaváme další dva byty, ten v prvním patře a druhý byt pro maminku.
Přiznávám, že to trvalo delší dobu, na stropu jsme byli domluveni do konce srpna, skutečný datum je 4.-5.9.
A teď k věci, nájemník zaplatil bez předchozí domluvy polovinu čtvrtletního nájmu, a nyní dopředu opět zaplatil jen polovinu nájmu, protože nebyly dodány světla. (obchod je dlouhou dobu ve ztrátách)
Brání se tím, že nemohl poskytovat zadní prostor prodejny pro zákazníky, ve skutečnosti ale do zadních prostor prodejny nikdo nemohl, protože tomu bránila klec s papouchem.
Prosím můžete mi dát obecnou radu, zda toto nájemník může? Děkuji