Minimálně by měl mít nějakou evidenci příjmů za daný rok. Platili mu klienti hotově, nebo na účet?
Ze stránek airbnb.cz "Kde najdu své výdělky na Airbnb pro daňové účely?"
https://www.airbnb.cz/help/article/416/kde-najdu-sv%C3%A9-v%C3%BDd%C4%9Blky-na-airbnb-pro-da%C5%88ov%C3%A9-%C3%BA%C4%8Dely
Může se rozhodnout, zda k příjmům uplatní skutečné výdaje (DE), nebo výdaje procentem z příjmů.
PS. Když už budete řešit rok 2018, rovnou řešte i rok 2019. I na ten dojde.
Děkuji, on pronajímal jen rok 2018 dále ne. Klienti mu platili na účet. Je to necelých 35tis Kč. Našla jsem si tedy, když nemá IČO může použít výdajový paušál ve výši 40%. Takže mohu vyplnit to danové přiznání fyzických osob, kde zaškrtnu, že uplatnuje procenta z příjmů, v případě kontroly si tedy musí dodělat nějakou evidenci o těchto příjmech, ekonomická činnost je ubytovací služby.. Pak tedy musí ještě SP a ZP.. A tedy ještě je to řádné přiznání nebo dodatečné? Nejsem účetní tak se omlouvám za hloupý dotaz.. Vyčetla jsem, že dodatečně se podává když se zjistí změna po podání řádného.. On ale žádné nepodával.. Opravné to tedy taky není..
Děkuji moc vám všem a přeji krásnou i když deštivou sobotu. :)
40% může uplatnit i bez ŽL. Kopíruji Pokyn D-22, k § 7 odst. 7, bod 6.:
"Příjmy z činnosti poplatníka, kterou poplatník vykonává bez podnikatelského oprávnění, přestože k této činnosti podnikatelské oprávnění potřeba je, jsou podřazeny pod § 7 odst. 1 písm. c) zákona, tj. pod příjmy z jiného podnikání neuvedeného v § 7 odst. 1 písm. a) a b) zákona. V návaznosti na předchozí větu pak poplatník může v souladu s § 7 odst. 7 zákona uplatnit k těmto příjmům výdaje ve výši 40 % z těchto příjmů, maximálně ve výši stanovené zákonem."
Ze stránek Finanční správy / Informace k internetovým platformám (např. Airbnb).
https://www.financnisprava.cz/cs/dane/dane/dan-z-prijmu/Info-k-internetovym-platformam
Nejen daně, ale i zpracování Přehledu na ZP a ČSSZ bude na tazatelka čekat.