malíře dejte do záloh (realizace v 2021) nebo použijte časové rozlišení. Co s knihama jste si vyřešila správně - sklad.
My se vám snažíme poradit na základě vašeho dotazu, tak jak jsme dotaz po přečtení pochopili. Když však nevidíme tak zvaný prvotní doklad ani neznáme status vaší organizace, tak reagujeme pouze na to, co pochopíme z dotazu. Úskalí znalosti jak účetní, daňové, právní či obchodní je hodně široké a možností jak zprocesovat každý prvotní doklad je mnoho. Jinak rozhodně není rozhodující jak se doklad jmenuje, ale to, co naplňuje z hlediska časového, činnosti organizace atd.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
30. 1. 2021 11:55
Ahoj, prosím o pomoc se snížením ztráty, která organizaci vznikla k 31. 12. 2020.
Mým vlastním nedopatřením jsem ředitelce řekla, že může utrácet, že jsme ve velkém zisku, jenže jsem zapomněla na tohle a na tamto a z toho vyplynulo, že jsme ve ztrátě.
Jak z toho ven?
V prosinci se uhradila faktura za služby (malíř), které se uskuteční až v roce 2021.
Dá se s tímto něco udělat? Já to dala na 511 - opravy. Nemohla bych použít nějaký trojkový účet?
Pak třeba 31. 12. 2020 byla přijata faktura na nákup knih (organizace je městská knihovna). Ty jsme ale dostali až v lednu. Jde s tímto něco dělat? Dát to třeba na sklad?
Pomozte mi prosím jak z toho vybruslit.
Jsou nějaké další možnosti jak legálně ovlivnit výsledek hospodaření?
Děkuji moc.