Hlavní navigace

Auto pro soukromé účely PHM

  • (neregistrovaný)

    11. 2. 2021 18:08

    Prosím, můžete mi někdo "polopatě" vysvětlit, jak mám zaměstnanci spočítat, kolik má firmě uhradit za soukromé použití firemního vozidla? Odvody z toho ve mzdě má, to řeší účetní. Ale jám mám prý počítat, kolik nám má uhraditza benzin. Přistálo mi to na stole a já nevím, co s tím, jsem technik, účto neznám.
    Tím autem se pro firmu už moc nejezdí, je staré. Občas jej šéf použije na soukromo, pokud má jeho vlastní auto jeho paní a on potřebuje jet jinam.

    Jaké podklady vlastně potřebuji vědět? Bude to asi každý měsíc. Tankovat se bude málokdy. Je to benzin, našel jsem někde cenu na letošní rok 27,80 Kč za litr. Můžete mi prosímdát příklad, jak by se vypočítalo, pokud ujel 90 km?

    Moc Vám děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 2. 2021 18:47

      . (neregistrovaný)

      Takže Vy jako zaměstnanec máte za své peníze tankovat do firemního vozidla? Se kterým jezdí pracovně/soukromně i jiná osoba, než Vy?
      Co obráceně - tankovat bude za své peníze firma a Vy jí pak na základě knihy jízd zaplatíte za soukromně ujeté km.

    • 11. 2. 2021 19:34

      Líba (neregistrovaný)

      Ve velkém technickém průkazu je napsaná spotřeba. Třetí údaj je kombinovaná spotřeba na 100 km. Dál už by si s výpočtem mohl poradit i technik. Předpokládám, že auto není až tak staré, že by tam nebyla kombinovaná spotřeba. To by se musel použít aritmetický průměr z údajů, které tam jsou.

    • 11. 2. 2021 20:19

      Kerl Mik (neregistrovaný)

      Děkuji. Takže mi šéf musí dát techničák, jasné. A co to tankování? Musí se to platit z firemní pokladny a pak se zaměstnanci srazí ta část za ujeté km. A účetní mi musí doklad z pokladny dát.