Přijatá faktura hrazená zaměstnancem

  • (neregistrovaný)

    21. 3. 2021 19:39

    Dobrý den, zaučuji se v nové práci na pozici junior účetní a chtěl bych se zeptat, jak zaúčtovat doklad, který je vystavený na firmu (plátce DPH), ale hradil ho zaměstnanec ze svého? Mohu dát přijatý doklad do účetnictví (5xx/321), s poznámkou, že úhradu provedl zaměstnanec ze svého a tento doklad pak zaměstnanci proplatit na jeho účet? (321/221)
    Případně jak moc závažná chyba toto účtování je? Doposud to tímto způsobem účtovali.
    Předem děkuji za názory.
    M.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 3. 2021 8:45

      bobík

      takto jak popisujete, to dělali doposud? nebo se ptáte, že je to váš nápad? Podle mě to nejde, protože když zadáte do faktur, tak tam naskočí číslo účtu dodavatele a ne zaměstnance.
      My tyto případy řešíme, že máme speciální číselnou řadu - platby zaměstnanců. Zaměstnanec k faktuře doloží z banky výpis, že opravdu peníze poslal firmě a na základě toho my proplatíme mu na účet.

    • 22. 3. 2021 10:00

      Marek123 (neregistrovaný)

      Ano, takto to doposud dělali.. ale nejsem si právě jistý, zda je to správně.
      číslo účtu dodavatele, které tam naskočí se dá změnit..

    • 22. 3. 2021 10:29

      bobík

      jestli je to nebo není to vyloženě špatně, nevím, jak jsem psala, my to děláme takto. Teď otázka jak dlouho tam jste, aby jste mohl měnit zaběhnuté způsoby. Ale chápu, chtěl jste vědět, jak se to dělá jinde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).