Zaměstnanec si sám vede evidenci o odpracované době? Je to povinnost zaměstnavatele. Pokud jste ji na zaměstnance přenesli a on to nesplnil, můžete ho na to upozornit. To je asi tak všechno. Odpracovanou dobu zaplatit musíte, nejde poslat jen zálohu. Kolik je odpracovaná doba vám řekne ten, kdo výkaz zaměstnanci běžně kontroluje případně to zjistíte z rozvržení směn. Pokud všechny směny neodpracoval a nedodal žádný doklad prokazující překážku v práci, jde o neomluvenou absenci.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
8. 7. 2021 15:35
Dobrý den, prosím o radu. Zaměstnanec nedodal včas podklady (výkaz práce) pro mzdy za červen. Majitel firmy chce, abych mu vyplatila pouze zálohu např. 10.000 Kč s tím, že se mu červnová mzda doplatí v červencové. Je pravdou, že tohoto zaměstnance upomínáme každý měsíc, vždy dodává podklady na poslední chvíli, tak ho chce nyní majitel takto vytrestat. Prosím, lze to vůbec ? Musíme v tomto případě dodržet alespoň zaručenou mzdu, která je pro elektrikáře ? Ještě je to komplikované o to, že má soudně určené výživné v částce 4.726,- Kč, které by mu plně neodešlo. Moc děkuji za Vaše názory a přeji pěkný den.