Pokud prodávám služby, tak
1.) dle §20a přiznávám daň ke dni uskutečnění zdanitelného plnění
2.) den uskutečnění zd.pl. je dle § 21 (3) to, co nastane dříve. .... takže pokud se rozhodnu před poskytnutím služby vystavit přímo d. doklad, tak můžu
Jestliže vystavím zálohovou faktur v 7/21, v 7/ 21 je uhrazena, v 7/ 21 vystavím d.d. k záloze a případně službu v7/ 21 i provedu- tedy vystavím konečný d.d. na plnění, pak to je spousta papírů a času ... proč, když můžu využít §21 (3).
jinak nevím, k čemu by ten odstavec byl
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
22. 7. 2021 14:45
Dobrý den,
s účetnictvím začínám a tak prosím o radu, děkuji.
Potřebuji pochopit princip vystavení zálohovky a navazujících dokladů a mám v tom trochu zmatek, tak prosím o vysvětlení.
1. vystavuji zálohový doklad na službu v marketingu, např. k datu 26.7. se splatností 3 dny
2. platba přijde 29.7., tak vystavím doklad o přijaté platbě s datem DUZP 29.7.
3. služba bude provedena ale až následující měsíc, např. 3.8. - a tady tápu, jaký doklad vystavit. Bude se jednat o zúčtovací doklad s plněním k 3.8., kde už vyjádřím pouze základ, a o DPH už se vůbec nezmiňuju, jelikož je to jsem vyjádřila v dokladu o přijaté platbě?
Moc děkuji za pomoc, opravdu jsem v tom ztracená.
Eifos