Dobrý den,
děkuji za důvěru, ale nejsem mzdová účetní.
Sice jste dotaz nazvala "Zneužívání OČR", nicméně zaměstnavatel není tím subjektem, který je oprávněn hodnotit, zda zaměstnanec OČR zneužil/zneužíval. Tímto orgánem je výlučně příslušná OSSZ, která - jak předpokládám - bude rozhodovat ve správním řízení, tzn. že zaměstnanec bude mít v tomto řízení práva, která mu svědčí podle správního řádu (včetně práva se do rozhodnutí odvolat). Jinými slovy - nemyslím si, že do pravomocného rozhodnutí OSSZ můžete cokoliv řešit.
Píšete, že se vám dostaly informace ... ale to je pro překvalifikaci důvodu nepřítomnosti v práci málo.
Pokud budete mít v ruce pravomocné rozhodnutí OSSZ o tom, že OČR nenáleželo, nemyslím si, že lze bez dalšího (tj. i bez rizika) nepřítomnost v práci kvalifikovat jako neomluvenou. A už vůbec bych nekrátila dovolenou.
Za mě - pokud OSSZ rozhodne, že OČR nenáležela, nepřítomnost zaměstnance v práci bych kvalifikovala jako nekvalifikovanou překážku v práci na straně zaměstnance (bez náhrady příjmu).
Z vašeho dotazu cítím krátkou cestu = zneužíval - neomluvená nepřítomnost - krácení dovolené.
Krácení dovolené je fakultativním postupem zaměstnavatele . V případě, že krácení provedete a zaměstnanec vaši kvalifikaci své nepřítomnosti zvrátí, budete mít další problém. Navíc se budete muset jednoznačně vypořádat s otázkou, dovolenou kterého roku budete krátit (letošní, protože nepřítomnost se udála letos, nebo dovolenou 2022, tedy z roku, kdy bylo pravomocně rozhodnuto). Upozorňuji na tuto souvislost z důvodu, že jsem zaznamenala různé názory.
Asi se vám moje odpověď nelíbí, ale já to vidím takto.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
17. 12. 2021 8:14
Dobrý den,