Dobrý den, pročetl jsem všechny reakce a jsem zmatený. :-)
Jde mi právě o to, aby nám vůči finančnímu úřadu nevznikl žádný dluh. Na pojišťovně nám tvrdí, že tu daň musíme vypočíst a zaplatit my. Povinnost toto dělat pojišťovně skončila v r. 2019. Píši to, co jsem pochytil. Nejsem odborník a naše firemní účetní mi řekla, že si s tím neví rady, proto jsem zkoušel tady.....
Prosím, musí si tedy manželka dělat daňové přiznání?
Děkuji všem!!!
dotaz zněl, zda musí podat přiznání. a vladik suverénně odpoví, že ne, že daně zaplatí pojišťovna. což není rozhodně pravda. správná odpověď mohla znít max. takhle: pokud si neuplatňovala odpočty za ŽP, pak z tohoto titulu předčasného ukončení nemusí podávat DaP.
jak je následně z doplnění tazatele vidět, samozřejmě si uplatňovali odpočet, a s velmi vysokou pravděpodobností blížící se k jistotě povinnost dodanění mají.
od doby, kdy hovorka učinil další krok k likvidaci "bezplatné" poradny BC povinnou registrací, aby přesunul tazatele do placené poradny podnikatele, kde prezentuje jako daňové poradce i lidi, kteří jimi nejsou a úroveň odpovědí PLACENÝCH tomu mnohdy odpovídá, zmizelo hodně lidí, co "opravovali" chybné odpovědi. No a tak se procento špatných odpovědí se zvýšením frekvence příspěvků těch vytrvalých stálic, jako třeba (nejen) vladik, dost zvýšilo.
dobrá tedy, příště se zdržím, a nechám tazatele ne v blažené nevědomosti, ale v situaci, kdy evidentně ukolébán naprosto špatnou radou bude pár let v ohrožení doměření daně s veškerými následky. spokojená? :-)
(a to doměření vzhledem k častým kontrolám FÚ dodaňování ŽP je vysoce pravděpodobné)
zrovna u tohoto dotazu není třeba číst mezi řádky, a nějak nevidím ani jiný možný výklad dotazu.
"manželka na RD vybrala ŽP (evidentně tedy předčasně). Musí si tedy dělat daňové přiznání?"