moc prosím o radu. Klient (s.r.o., plátce DPH, vede sklad zp. B) provozuje e-shop, posílá balíčky klientům, občas se stane, že se balíček rozbije z důvodu nedostatečného balení (chyba klienta) nebo z důvodu špatné manipulace (chyba přepravce) nebo se balíček ztratí (chyba přepravce). Pokud je to chyba přepravce, vždy nám vrátí peníze za zboží i za poštovné.
A teď na co se chci zeptat, jak naložit s tím ztraceným nebo rozbitým zbožím? je to pro nás manko 549/504 a musím vracet odpočet DPH a pokud existuje náhrada, je uznatelné do výše náhrady a nemusím vracet DPH?
Dobrý večer, děkuji za reakci, přečetla jsem, ale moudrá z toho pořád moc nejsem. Je to tedy škoda a dle § 25 (1) n je to neuznatelný náklad do výše náhrady škody. Tzn., že zaúčtuji jak? A to DPH?
30. 3. 2022 14:35
Dobrý den,
moc prosím o radu. Klient (s.r.o., plátce DPH, vede sklad zp. B) provozuje e-shop, posílá balíčky klientům, občas se stane, že se balíček rozbije z důvodu nedostatečného balení (chyba klienta) nebo z důvodu špatné manipulace (chyba přepravce) nebo se balíček ztratí (chyba přepravce). Pokud je to chyba přepravce, vždy nám vrátí peníze za zboží i za poštovné.
A teď na co se chci zeptat, jak naložit s tím ztraceným nebo rozbitým zbožím? je to pro nás manko 549/504 a musím vracet odpočet DPH a pokud existuje náhrada, je uznatelné do výše náhrady a nemusím vracet DPH?
Předem děkuji.